Label

TIADA MASALAH JIKA PUAS

Soalan

SAYA difahamkan petang adalah waktu terbaik untuk mengadakan hubungan seks, terutama pada jam lima petang ke atas. Ini kerana pada waktu itu sperma dikatakan sangan aktif. Adakah kenyataan ini benar?

SUDIN
Selangor

Jawapan

SEBENARNYA hubungan seks boleh dilakukan pada bila-bila masa mengikut kehendak masing-masing. Sesetengah wanita suka melakukan pada waktu petang dan lelaki pula lebih gemarkan waktu pagi kerana ketegangan zakar lebih mantap pada waktu itu.

Jika setiap hubungan seks itu menyeronokkan dan kedua-dua pasangan puas, ia tidak menjadi masalah dan sudah tentu bilangan sperma juga tinggi.

Lelaki dewasa yang sihat mampu menghasilkan 70 ribu sperma seminit atau 100 hingga 300 juta sperma sehari. Sperma ini tersimpan dalam penghujung salur sperma atau salur 'Vas Deferens'. Apabila seseorang lelaki itu melakukan hubungan seks, air mani yang mengandungi sperma akan terkeluar.

Bagaimanapun, pengeluaran air mani dan sperma bergantung kepada tahap rangsangan dan keseronokan semasa melakukan persetubuhan. Sehubungan itu, air mani akan keluar dengan banyak jika tahap rangsangannya tinggi dan begitu juga sebaliknya.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan