Label

LAMBATKAN PROSES EJAKULASI

Soalan

ADAKAH kekerapan minum minuman sejuk (berais) boleh mengurangkan ketahanan zakar dan mengakibatkan cepat klimaks atau ejakulasi?

Jika ia benar, bagaimana kaedah sesuai untuk melambatkan proses ejakulasi?

SYAM
Yan, Kedah

Jawapan

EREKSI adalah semula jadi bagi semua lelaki. Apabila lelaki dapat mengawal tahap kepadatan ereksi dan rangsangan sentuhan yang dialami penghujung ereksi, maka dia dapat mengawal ejakulasi.

Lelaki yang pernah mengamalkan onani secara mengawal rangsangan dan sengaja melengah-lengahkan ejakulasi dapat mengawal ejakulasi apabila dia berdampingan dengan pasangan.

Sebaliknya bagi lelaki yang mengamalkan onani secara membuta tuli, iaitu merangsang zakar dan cepat memancutkan air mani, dia bakal mengalami cepat klimaks apabila bersetubuh dengan pasangannya.

Minum ais atau makan makanan 'sejuk' seperti tembikai tidak memberi apa-apa kesan negatif kepada ereksi dan kemampuan atau daya tahan ejakulasi.

Baru-baru ini, saya mencipta sejenis getah penambat pangkal zakar yang boleh dipasang pada pangkal zakar ketika ereksi. Getah penambat itu bakal memberi rasa kurang selesa kepada kulit pangkal zakar dan secara langsung mengurangkan rangsangan mental akibat persetubuhan.

Selagi rasa kurang selesa itu masih diterima minda, selagi itu lelaki dapat mengawal ejakulasi. Apabila minda tidak lagi memberi tumpuan kepada perasaan negatif itu, sebaliknya memikirkan rangsangan positif yang berlaku pada hujung zakar, maka ejakulasi tercetus.

Dengan adanya getah penambat itu, ereksi masih kekal walaupun tahapnya kurang sedikit tetapi masih boleh bergerak dan memberi kepuasan kepada pasangan.

Ada pelbagai jenis getah penambat berkenaan dijual di pasaran dan harganya tidak lebih daripada RM20 seunit. Untuk keterangan lanjut, sila layari laman web www.drismailtambi.com.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan