Label

RESDUNG ALAT SULIT MUDAH DIATASI

Soalan

AIR mazi saya mudah terkeluar walaupun hanya terdetik sedikit saja imaginasi berkaitan seksual tanpa melakukan apa-apa. Adakah ia menunjukkan saya menghadapi masalah pada zakar?

JEJAKA INGIN TAHU
Melaka

Jawapan

MEMANG kebiasaan bagi mana-mana lelaki yang sudah baligh mempunyai perasaan syahwat dan mencapai rangsangan seksual serta mengeluarkan air mazi ketika zakar dalam keadaan ereksi. Ada juga lelaki yang mudah sangat mengeluarkan air mazi dengan banyak sehingga membasahi seluarnya.

Jika itu berlaku, ia dikenali sebagai resdung zakar. Ia berlaku akibat rangsangan pundi kecil yang ada dalam salur kencing untuk menghasilkan air mazi.

Pengeluaran air mazi yang banyak itu seolah-olah menandakan yang air mazi itu sudah habis. Demikian kepercayaan sesetengah lelaki sehingga memberi tekanan kepada mereka terutama dalam hubungan seksual sehingga mereka gagal menghayatinya bersama pasangan.

Masalah resdung zakar boleh dikurangkan dengan mengambil ubat yang mengurangkan selesema seperti Piriton. Jadi lelaki yang mempunyai resdung zakar tidak perlu bimbang kerana ia memang jarang berlaku dan mudah diatasi.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan