Label

SUKAR EREKSI SELEPAS BEDAH JANTUNG

Soalan

SAYA berusia 35 tahun dan sudah berumah tangga. Selepas menjalani pembedahan jantung, zakar saya lemah dan sukar ereksi. Apakah masalah ini berpunca daripada jantung?

LEMAN
Pahang

Jawapan

SALAH satu penyakit mempengaruhi fungsi ereksi ialah jantung terutama penyakit koronari yang berkaitan kesempitan saluran darah ke jantung akibat peningkatan kolesterol dan lemak disebabkan amalan gaya hidup tidak sihat.

Sesetengah lelaki yang masih mampu melakukan hubungan kelamin sebelum menjalani pembedahan pemintasan salur darah koronari, selepas selesai pembedahan itu akan mendapati mereka hilang kemampuan seksual.

Ini kebiasaannya berlaku akibat 'berehat' menunggu pembedahan pulih yang biasanya memakan masa. Ada lelaki yang menjalani pembedahan jantung dan kembali pulih dengan cepat, dapat mencapai ereksi secara spontan.

Biasanya mereka yang menjalani pembedahan jantung akan rasa lemah dari segi nafsu dan kemampuan syahwat.

Jika masalah lemah syahwat itu berlaku dan mengikut doktor pakar jantung, anda boleh mengambil 'Viagra', 'Cialis', 'Levitra' atau ubat 'PDE5 Inhibitor', lakukan jika ini membantu melancarkan kemasukan darah ke otot zakar supaya ia mampu ereksi.

Jika tidak disyorkan doktor, cuba kaedah lain seperti menggunakan alat pam vakum (medical standard device) atau kaedah penyuntikan ubat pengembang salur darah ke dalam otot zakar iaitu 'Caverject'.

Selain itu jumpa doktor pakar dalam pengurusan disfungsi erektil (DE).

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan