Label

RISAU ISTERI TAK PUAS

Soalan

SAYA baru berkahwin beberapa bulan lalu. Saya dapat merasakan ada masalah dalam hubungan seksual, isteri saya seperti tidak mendapat kepuasan.

Kebiasaannya selepas ejakulasi, saya sudah tidak mampu meneruskan lagi persetubuhan. Saya tahu isteri saya tidak mendapat nikmat persetubuhan dan mahu meneruskannya lagi, tetapi masalahnya saya sudah tidak bertenaga lagi.

Bagaimana saya boleh mengatasi masalah ini supaya masing-masing dapat merasai kenikmatannya?

USIN
Sepang, Selangor

Jawapan

KEPUASAN seksual sememangnya penting dalam hubungan perkahwinan. Tinjauan yang pernah dijalankan melalui laman web www.drismailtambi.com mendapati 34.6 peratus lelaki gagal memuaskan pasangan. Justeru, isu ini memang mustahak kepada lelaki.

Hubungan seksual ialah satu-satunya hubungan yang menyeronokkan pasangan kelamin yang sudah bersedia dan berkemampuan dari aspek fizikal. Bagi pasangan yang baru berkahwin, hubungan seks adalah satu faktor yang dapat menjalin kemesraan.

Kebiasaannya, pasangan baru berkahwin cukup sensitif dengan rangsangan seksual. Seterusnya mereka tergesa-gesa atau gelojoh untuk melakukan sentuhan zakar ke faraj. Ini akan membuatkan mereka kecewa apabila seorang daripada pasangan cepat klimaks.

Lelaki sering klimaks awal kerana terlalu mudah terangsang. Jika anggota yang terangsang itu ditingkatkan rangsangannya, maka sudah tentu klimaks lebih awal. Anda dan isteri digalak bercumbu terlebih dulu dan jangan terus memasukkan zakar ke dalam faraj walaupun berlaku ereksi.

Tumpukan perhatian kepada tubuh isteri dengan menyentuh bahagian tertentu. Anda juga boleh gunakan losyen aromatik atau pewangi dan lakukan dengan penuh erotik. Apabila pasangan sudah bersedia dan cukup terangsang, barulah zakar ditusukkan ke dalam faraj.

Bagi memastikan ereksi kekal walaupun sudah berlaku ejakulasi, anda boleh melakukan teknik kemutan (seperti menahan membuang air kecil). Walaupun air mani sudah terkeluar (ejakulasi), teruskan dayungan sambil mengemut sehingga pasangan anda klimaks dan puas!

Alat penahan ereksi iaitu 'penile band' atau 'penile ring' ada dijual di pasaran atau sila layari laman web www.drismailtambi.com.

Ia boleh dipakai ketika ereksi berlaku dan dapat mengekalkan ereksi walaupun ejakulasi sudah berlaku.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan