Label

GAGAL BERI KEPUASAN KEPADA ISTERI

Soalan

SAYA berkahwin dua bulan lalu, tetapi saya gagal memberikan kepuasan kepada isteri.

Entah mengapa zakar saya tidak mampu ereksi, sekali gus membuatkan hubungan seks bersama isteri gagal. Pelbagai cara sudah dicuba, tetapi zakar saya masih tidak mampu untuk ereksi.

Adakah saya mempunyai masalah lemah syahwat atau mati pucuk? Untuk pengetahuan doktor, sewaktu remaja saya kerap beronani. Adakah ia boleh menjadi puncanya?

IZ
Jasin, Melaka

Jawapan

PASANGAN yang mempunyai masalah dalam hubungan seksual perlu berbincang dan mencari kata sepakat bersama. Sama ada masalah itu datang daripada suami atau isteri, ia perlu diselesaikan bersama kerana ia bukannya masalah individu.

Hubungan seksual atau persetubuhan hendaklah dilakukan dalam keadaan selesa dan seronok. Dalam keadaan sedemikian kemuncak rangsangan atau ejakulasi boleh berlaku dengan penuh nikmat. Jika tidak, ereksi dan rangsangan akan hilang begitu saja!

Apabila bersetubuh dengan isteri, dia tidak dapat mengecapi nikmat seks. Ini mengakibatkan dia tertekan dan lama-kelamaan, ereksi semakin sukar dicapai. Masalah ini dikenali sebagai 'situational impotence' atau mati pucuk akibat tertekan.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan