Label

GUSAR HADAPI MALAM PERTAMA

Soalan

SAYA akan berkahwin pada hujung tahun ini, tetapi agak gusar apabila memikirkan bagaimana untuk menghadapi malam pertama. Saya ingin mengetahui cara untuk meyakinkan pasangan supaya masing-masing mendapat keselesaan dan kepuasan.

Mungkin doktor boleh cadangkan pelbagai posisi untuk bersetubuh sebagai panduan kepada saya.

JAI
Ampang, Selangor

Jawapan

MEMANG fobia apabila memikirkan mengenai seks malam pertama. Ia seolah-olah sesuatu yang paling mustahak untuk menentukan masa depan kedua-dua pasangan.

Hubungan seksual bukan satu pertarungan, apatah lagi sebagai penentu kehidupan. Ia adalah aspek fizikal hubungan kemesraan yang terjalin antara dua insan yang cukup mesra dan intim.

Melalui hubungan ini kedua-dua insan itu dapat mencurahkan perasaan kasih sayang dan syahwat melalui sentuhan erotik yang akan memberikan mereka keyakinan kepada hubungan mereka.

Proses interaksi fizikal semula jadi iaitu lelaki akan terangsang apabila dia mula melakukan sentuhan fizikal kepada isteri. Seterusnya akan berlaku ereksi dan bersedia untuk meneruskan sentuhan yang lebih intim kepada pasangannya.

Dalam masa yang sama isteri akan terangsang dengan sentuhan intim yang dilakukan kepadanya dan dia akan dapati anggota sulitnya mengembang dan mungkin bahagian antara bibir lembap yang menandakan hubungan penetratif seksual boleh dilakukan.

Isteri yang takut akan mendapati rasa terangsang tadi terbantut dan faraj menjadi kering. Keadaan ini dikenali sebagai mati pucuk malam pertama.

Jika hubungan penetratif dilakukan juga, isteri itu akan terasa sakit. Mungkin jika mahu teruskan juga, si suami boleh menggunakan jeli pelicin dan apabila isteri berasa selesa atau tidak sakit seperti yang dijangkakan, dia akan mula yakin dan tidak akan keberatan untuk melakukan hubungan seksual penetratif pada bila-bila masa.

Lelaki yang fobia kerana gementar atau akibat situasi yang berlaku yang mana pasangan isteri panik, akan juga mengalami kegagalan untuk mengekalkan ereksinya kerana dalam keadaan itu, hormon adrenalin keluar dan merencatkan perjalanan darah ke dalam zakar. Maka dia akan mengalami mati pucuk sekunder atau mati pucuk malam pertama.

Jangan fikirkan sangat perkara itu. Paling mustahak cuba berkerjasama.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan