Label

KESAN AKIBAT KEMALANGAN

Soalan

BENARKAH kesan akibat kemalangan yang teruk terutama pada bahagian tulang belakang boleh menjejaskan kemampuan zakar?

ZAHID
Selangor

Jawapan

EREKSI berlaku apabila isyarat rangsangan menuju ke urat saraf yang mengawal anggota kemaluan lelaki. Seseorang yang urat sarafnya terputus seperti dalam kes SCI (spinal cord injury), ketegangan tidak berlaku jika isyarat itu datang dari otak.

Jika isyarat itu hasil tindak balas sentuhan, contohnya (zakar terangsang dengan sentuhan dengan tangan) ketegangan berlaku secara refleksi tetapi ketegangan tidak kekal dan hubungan penetratif tidak dapat dilakukan, kecuali jika sentuhan berpanjangan.

Lelaki mengalami kecederaan tulang belakang dan urat saraf dalam tulang belakang menghadapi masalah itu, iaitu tidak dapat mengekalkan ketegangan zakar.

Untuk mengatasi masalah ini, amalkan beberapa kaedah rawatan seperti penggunaan pam vakum. Ia boleh digunakan pada zakar dengan bantuan pasangan wanita. Apabila ketegangan berlaku, ia boleh dikekalkan dengan menambat cincin getah ke pangkal zakar dan hubungan kelamin boleh dilakukan.

Selain itu, anda boleh mengambil pil Viagra yang dapat membantu mengekalkan ketegangan zakar akibat rangsangan sentuhan kepadanya.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan