Label

KERANDUT LANJUT KE BAWAH

Soalan

BUAH zakar saya agak kendur dan lanjut ke bawah sehingga menyukarkan pergerakan saya. Adakah keadaan itu boleh memberi kesan sampingan kepada daya seksual saya?

ZAWAWI
Kuala Kubu Baru, Selangor

Jawapan

KEDUDUKAN kedua-dua buah zakar ialah di dalam kerandut buah zakar. Kerandut buah zakar pula mengandungi kulit yang lembut. Apabila ia mengecut, kulit jadi menggerutu akibat lapisan otot Dartos di dalam kulit yang berperanan dalam menegang dan menguncupkan kulit.

Ketika kulit kerandut menguncup,  buah zakar ternaik dan menjadi padat. Ini boleh berlaku pada bila-bila masa dan lazimnya berlaku apabila lelaki itu mengalami ketakutan atau terperanjat dan juga ketika ereksi.

Buah zakar mempunyai otot penampung, iaitu otot kremester dan kerandut buah zakar membantu menstabilkan kedudukan buah zakar dalam kerandut buah zakar.

Lelaki yang mempunyai kerandut buah zakar yang padat tidak perlu memakai seluar dalam kerana ia tidak perlu ditampung lagi. Lelaki yang mempunyai kerandut kendur pula perlu memakai seluar dalam yang dapat membantu mengaturkan kedudukan buah zakar supaya dia selesa dan dapat melakukan aktiviti fizikal dengan selesa.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan