Label

AIR LIUR PELINCIR SELAMAT

BANYAK pasangan di luar sana mempunyai masalah 'kekeringan' ketika melakukan persetubuhan. Ini bermaksud pasangan wanita tidak mengeluarkan cecair faraj untuk memudahkan zakar pasangan memasuki faraj serta melakukan hubungan kelamin dengan mudah.

Seharusnya, jika wanita itu teruja seksual, anggota kelamin mereka akan menerima kemasukan darah yang banyak dan membuatkan bibir kecil dan besar faraj menebal. Kemudian, bahagian antara bibir kecil atau 'vestibule' akan menghasilkan rembesan cecair yang menjadi pelembap atau pelincir bagi kemasukan zakar.

Jika perkara ini tidak berlaku, maka pasangan terbabit tiada jalan lain dan perlu menggunakan pelincir tiruan untuk memudahkan dan memberi keselesaan ketika mengadakan hubungan kelamin. Malahan, ada pelbagai jenama dan jenis bahan pelincir dijual untuk kegunaan pasangan bermasalah seperti ini.

Bagaimanapun, ramai tidak tahu bahawa penggunaan bahan-bahan pelincir memberikan kesan sampingan kepada pasangan itu. Sesetengah ramuan bahan terbabit mengubah keasidan faraj dan membuatkan mukosa faraj mudah terdedah kepada jangkitan kulat yis.

Ramuan tertentu dalam pelicin atau pelembap faraj juga boleh membunuh sperma. Secara kebetulan, ramuan yang terdapat dalam 'lubes' yang sering digunakan pasangan bermasalah ini membunuh sperma serta memudahkan faraj terkena jangkitan! Jika ini berlaku, pastinya pasangan terbabit sukar mendapatkan cahaya mata.

Jadi, mustahak untuk pasangan yang berminat menggunakannya, mendapat pandangan ahli farmasi sebelum beli pelincir atau 'lube' sebagai pengganti cecair faraj. Kini ada banyak pelincir tidak berbahaya untuk faraj dan sperma.

Namun, ini tidak bermaksud semua pasangan yang menggunakan pelicin yang tidak mesra sperma atau faraj, tidak akan menimang cahaya mata! Jadi, bagi pasangan yang bermasalah menimang cahaya mata kerana menyangka 'lubes' yang digunakan membunuh sperma, tidak seharusnya mendiamkan diri dan menyalahkan 'lube' berkenaan.

Mungkin, anda mengalami masalah kesuburan bukan kerana 'lube' terbabit. Anda dan pasangan perlu menjalani pemeriksaan kesuburan awalan di mana-mana klinik atau hospital yang memberi khidmat pemeriksaan fertiliti. Pemeriksaan awal fertiliti yang akan dilakukan kepada anda ialah pemeriksaan kesihatan, pemeriksaan fizikal yang juga termasuk pemeriksaan buah zakar dan ujian air mani.

Ujian hormon untuk penentuan pencapaian ovulasi dan pemeriksaan fizikal dan pelvik (pemeriksaan anggota kelamin dan bahagian dalam anggota reproduktif) mungkin dilakukan.

Namun demikian, saya sarankan pasangan yang bermasalah, hentikan sementara penggunaan pelicin ini. Lebihkan proses pemanasan terhadap pasangan dan jika perlu, rangsang anggota kelamin isteri menggunakan mulut supaya rembesan dipertingkatkan sebelum anda menyalurkan ereksi. Air liur dan rembesan faraj tidak mengganggu sperma! Walau apapun, pasangan seperti ini perlu berjumpa doktor dengan segera dan selesaikan masalah berkenaan.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan