Label

ANDROPAUS, LEMAH SYAHWAT BAGI LELAKI

ANDROPAUS juga istilah yang belum diterima secara terbuka oleh lelaki masa kini.

Walaupun hakikatnya ia mengakibatkan hormon testosteron mula berkurangan bermula usia 40 tahun dan terus menyusut dalam kadar satu hingga dua peratus setiap tahun, andropaus bukanlah satu ancaman terhadap upaya fizikal, stamina dan kesihatan.

Sebagai langkah awal mengendalikan simptom keletihan dan gangguan mood dalam lingkungan usia tersebut, lelaki perlu mengamalkan gaya hidup sihat dengan sentiasa mengambil diet yang sihat selain rajin bersenam.

Kawalan terhadap stres dan depresi juga membantu seseorang mencapai keseimbangan hidup.

Kegagalan upaya ketegangan zakar untuk kekal lama dan fungsi penetrasi disebabkan oleh aliran darah yang tidak sempurna di bahagian alat kelamin itu. Ia juga disebabkan oleh otot pelvik yang lemah.

Pelbagai jenis rawatan hasil kejayaan bidang sains dan teknologi boleh dicuba antaranya pam vakum, sistem gel salur kencing, implan silikon dan penyelesaian farmakologi.

"Usaha awal adalah dengan mendapatkan maklumat yang betul dan seterusnya berikhtiar untuk berubat".

"Perbincangan secara privasi boleh mendorong penderita ED untuk meluahkan isi hati," pesan Ismail dalam banyak siri ceramah beliau.

Mereka yang mengalami tanda-tanda ED dan yang berkaitan dengan keupayaan seksual dinasihatkan agar berfikir sehabis-habisnya sebelum percaya kepada kaedah perubatan tradisional seperti mengurut dan amalan pemakanan yang pelik.

Cara mengurut juga satu pilihan popular namun belum tentu berkesan. Urutan batin biasanya melibatkan tekanan ke atas saraf pada alat sulit dan pangkal zakar.

Jika ia terus dilakukan dengan kasar atau dikendalikan oleh tukang urut yang tidak berpengalaman dalam soal saraf, masalah lain boleh berlaku seperti radang pada pangkal zakar dan buah zakar.

Lelaki perlu berhati-hati dengan pilihan tersebut.

(Sumber internet)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan