Label

SPERMA NORMAL, AKTIF

Soalan

SAYA berusia 24 tahun. Ketika kecil, saya dilahirkan dengan kedua-dua testis tidak berada di dalam scrotum. Ketika berumur 10 tahun, saya menjalani pembedahan kerana satu testis saya yang berada di abdomen membengkak dan doktor terpaksa membuangnya.

Setahun lalu, saya juga menjalani pembedahan Undescended Testicles dan doktor berjaya membawa turun testis saya ke dalam scrotum, tempat asalnya.

Sejak itu, saya kerap mengalami mimpi basah ketika tidur. Saya juga pernah bersetubuh dan melakukan oral seks dan air mani saya juga keluar.

Adakah air mani yang keluar mempunyai sperma atau tidak dan adakah saya mampu mendapatkan zuriat selepas berkahwin kelak? Adakah saya boleh dikategorikan sebagai mandul disebabkan testis saya hanya satu dan adakah tahap kesuburan saya tidak bagus disebabkan hanya mempunyai satu testis?

LAN
Klang

Jawapan

Selepas membaca masalah anda, saya teringat satu kes yang saya kendalikan 20 tahun lalu.

Ia kes berbeza, namun masalah sebenarnya ialah buah zakarnya duduk di atas iaitu di dalam 'Perineal Pouch' atau bahagian atas antara tundun dan lubang najis dan bukan di dalam kerandut.

Bagaimanapun, dia mempunyai sperma dengan bilangan normal, aktif dan berbentuk normal. Ketika itu dia belum beristeri.

Dipendekkan cerita, selepas berkahwin, isterinya mampu hamil dan kini dia ada beberapa anak jadi anda tidak perlu risau dengan keadaan anda.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan