Label

RISAU ALAT KELAMIN TIDAK SEMPURNA

Soalan

BUAH zakar saya agak terkebawah, seolah-olah kulit lebih hingga menyebabkan saya susah hati. Adakah ini satu penyakit?

Apa yang saya tahu buah zakar tempat penghasilan air mani. Adakah ini menunjukkan air mani saya tidak aktif disebabkan buah zakar agak lemah.

Bagaimana cara untuk mengatasinya? Saya bimbang masalah saya ini mengganggu hubungan kelamin saya dengan bakal isteri.

Jawapan

LELAKI mempunyai sepasang buah zakar di dalam kerandut. Kedua-dua buah zakar itu mempunyai otot penampunya sendiri. Dalam keadaan kecemasan otot penampu buah zakar, iaitu otot kremester akan mencerut dan menarik buah zakar ke atas, melindungi buah zakar daripada kecederaan.

Kerandut buah zakar diselaputi lapisan otot yang dikenali sebagai otot Dartos.

Jika otot Dartos lega, buah zakar akan kelihatan labuh atau lanjut dan jika otot Dartos mencerut, buah zakar akan naik ke atas dalam kerandut yang kelihatan mencengkam.

Kerandut buah zakar mengawal kedudukan buah zakar supaya kedua-dua buah zakar berada dalam suhu sama yang optima untuk pembiakan sperma iaitu suhu 4 hingga 5 darjah selsius kurang dari suhu badan.

Dalam keadaan kesejukan, kerandut buah zakar akan mencerut dan buah zakar akan naik ke atas dan berada dalam suhu yang lebih sesuai untuk pemerosesan sperma.

Dalam keadaan panas, kerandut akan melanjut supaya kedua-dua buah zakar berada dalam keadaan kurang panas dan dalam suhu yang sesuai untuk pembiakan sperma.

Dalam keadaan terangsang, kerandut buah zakar akan mencerut dan buah zakar menjadi padat dalam kerandut. Ini perlu supaya proses ejakulasi dapat berlaku.

Jadi untuk lelaki yang mempunyai buah zakar yang lanjut, dalam keadaan terangsang, keadaan itu akan berubah. Sehubungan itu, jangan bimbang kerana buah zakar itu tidak menggangu hubungan seksual dengan pasangan.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan