Label

KECUT, PUDAR BIASA

Soalan

SAYA berusia 22 tahun dan masalah alat sulit saya yang kelihatan pucat. Adakah ini bermakna pengaliran darah saya tersumbat? Satu lagi masalah saya ialah alat sulit saya selalu mengecut. Namun, ia normal apabila menegang. Adakah saya ada masalah angin pasang? Apakah ubat yang perlu saya ambil untuk mengatasi dua masalah ini?

FAIZAL
Kuala Lumpur

Jawapan

PERKARA biasa apabila alat sulit lelaki tidak menegang, ia kecut dan kulit penghujungnya pudar dan kebiruan, terutama jika lelaki itu berkulit cerah.

Keadaan berbeza apabila darah masuk ke ruang otot zakar dan dalam tisu lembut penghujung zakar apabila kekecutan akan hilang dengan otot zakar menjadi memanjang dan padat.

Pada penghujung zakar kelihatan kebiruan cerah dan kemerahan serta kembang jika lelaki itu mengeraskan ereksi dengan kemut. Justeru, keadaan kecut dan pudar itu biasa dan bukan suatu masalah.

Mengenai angin pasang, perkara ini tiada kaitan dengan zakar. Ia ada kaitan dengan kantung buah zakar atau kerandut buah zakar, yang mana kerandut kelihatan besar akibat kemasukan usus dalamnya.

Oleh kerana usus mudah membesar dan mengembang, kerandut kelihatan besar ketika itu atau mengecil apabila usus mencerut.

Masalah angin pasang boleh diatasi dengan pembedahan pembetulan memasukkan usus balik ke dalam kerandut dan menutup bahagian yang terbuka antara perut dan kerandut buah zakar.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan