Label

MINYAK LINTAH ROSAKKAN KANDUNGAN

Soalan

Saya ingin kepastian berdasarkan pengetahuan/pendapat doktor mengenai kesan penggunaan minyak lintah ketika melakukan hubungan seks dengan isteri yang mengandung. Saya bimbang ia akan mendatangkan masalah daripada segi kesihatan isteri dan anak yang dikandung.

ZAM
Kedah

Jawapan

Lintah mengandungi 'hirudin', enzim yang digunakan sebagai bahan pencair darah beku jika ada masalah darah beku di dalam salur darah. Minyak bukan bahan penghantaran sesuai untuk menyalurkan enzim berkenaan dan jika minyak lintah digunakan untuk menyapu bagi tujuan membesarkan zakar, kemungkinan cara itu tidak berkesan kerana 'hirudin' sebagai bahan mencair darah beku dan bukan membesarkan tisu zakar. Kini banyak krim dan minyak mengandungi lintah dijual melalui internet untuk tujuan membesarkan zakar. Tiada kajian ia dapat membantu menambahkan saiz zakar. Mungkin penggunaannya hanya perbuatan sia-sia.

Bersetubuh dengan menggunakan minyak lintah adalah perbuatan pelik jika faraj wanita itu mudah lembap. Lagipun menggunakan minyak akan mengganggu suasana faraj dan menyebabkan perubahan kepada penghuni kuman semula jadi dalam faraj dan secara tidak langsung menggalakkan pembiakan kuman 'patogen' dan kulat membiak dalam faraj. Jika faraj kering, elok digunakan bahan pelicin yang mudah larut dalam air dan yang tidak mengganggu penghuni kuman semula jadi. Setahu saya, tiada apa yang baik daripada minyak lintah untuk faraj. Sehubungan itu, jangan ulangi perbuatan itu kerana takut akan menghapuskan penghuni kuman semula jadi dan menyebabkan pembiakan kuman dan kulat tidak sihat dalam faraj. Jika terjadi jangkitan, ini mungkin berbahaya untuk kandungan!

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

3 ulasan:

  1. saya ingin bertanya. haritu saya ada bersetubuh dengan isteri menggunakan minyak lintah. bukan sengaja.akibat malas untuk membasuh zakar setelah saya terus bersetubuh.. setelah dua hari isteri mengadu bahawa faraj dia ada bau seperti tahi cicak..apa yang perlu dilakukan??

    BalasPadam
  2. haaa..minyak lintah gunung saya jual komfem berkesan. wang jaminan RM500 akan dikembalikan jika tiada perubahan pada zakar anda. klau nk beli leh pg kt sni http://intim.ejual.net/product/minyak-lintah-gunung/

    BalasPadam