Label

SAIZ TIDAK PENTING

Kaedah somatotherapy menyebabkan zakar membesar sehingga sakit

RAMAI masih berfikiran saiz zakar penting dalam hubungan seksual. Keadaan itu diburukkan lagi akibat keghairahan menonton filem lucah Barat, sekali gus menimbulkan rasa rendah diri dengan saiz zakar sendiri.

Lebih malang lagi ialah, rasa kurang keyakinan diri itu memberi implikasi besar kepada 'prestasi' seseorang lelaki ketika melakukan hubungan seksual, terutama terhadap daya kekuatan ereksi dan ketahanan sebelum ejakulasi.

Sebenarnya, tidak benar anggapan bahawa seseorang lelaki dapat memberi lebih kepuasan kepada wanita jika zakarnya lebih besar kerana dalam banyak keadaan, saiz terlalu besar akan 'menyakitkan' pasangan mereka.

Perlu diingatkan yang saiz zakar lelaki Asia berukuran antara 9-14 sentimeter (sm) ketika ereksi dengan ukur lilitnya antara 9-13sm.

Faraj wanita pula kedalamannya antara enam hingga sembilan sm dan lebarnya satu sm, tetapi jika melegakan kemutan, faraj boleh meluas antara dua hingga tiga kali ganda atau lebih.

Jadi anda mempunyai ereksi 10 sm, ia lebih daripada mencukupi kerana didapati lelaki yang mempunyai pasangan tetap atau sudah berumah tangga serta kerap melakukan hubungan seksual akan mendapati ereksi menjadi lebih mantap dan kadangkala melebihi saiz biasanya sebanyak satu hingga dua sm.

Tidak dinafikan memiliki zakar kecil sememangnya isu sensitif bagi kebanyakan lelaki. Namun, hakikatnya hanya zakar kurang daripada enam sentimeter menghadapi kesukaran untuk dimasukkan ke dalam faraj serta menyalurkan air mani.

Malah, zakar berukuran sembilan sentimeter sekalipun hanya terhad untuk melakukan persetubuhan dengan si lelaki di posisi atas.

Justeru, tidak menghairankan jika lelaki yang mempunyai zakar kecil lebih mudah terpengaruh dengan segala rawatan atau teknik dipaparkan dalam internet untuk membesarkan zakar.

Bagaimanapun, perlu diingatkan bahawa mengurut, menggantung benda berat kepada zakar, mengepam atau menarik zakar dengan peralatan tidak standard boleh merosakkan zakar kerana ia organ vaskular dan lembut serta mudah rosak atau tercedera.

Saya pernah mengendalikan kes beberapa lelaki yang menjalani kaedah 'somatotherapy' iaitu suntikan vitamin C ke dalam lemak dan otot zakar.

Kesannya, zakar mereka radang dan membesar hingga membuatkan mereka merana kesakitan.

Kesudahannya, zakar mereka besar dalam keadaan menggerutu dan mengembung sehingga tidak dapat melakukan hubungan seks langsung. Besar tidak semestinya boleh digunakan!

Kajian menunjukkan alat penarik zakar yang mempunyai piawaian bernama Andropenis dapat membantu menambah zaiz zakar antara dua hingga lima sentimeter dalam masa empat hingga enam bulan penggunaannya.

Alat ini mesra pengguna dan perlu dipakai selama 9 hingga 10 jam setiap hari.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan