Label

KESAN AIR LIUR KETIKA SENGGAMA

Soalan

SAYA sering menggunakan air liur sebagai pelincir untuk memulakan persetubuhan dengan isteri. Adakah air liur itu mendatangkan mudarat kepadanya atau sebarang kesan positif? Saya juga sering ragu-ragu sama ada isteri saya puas atau tidak selepas melakukan persetubuhan. Apabila ditanya, isteri saya tidak pasti bagaimana rasa kepuasan sebenar yang patut dirasainya. Sebagai lelaki, pengeluaran air mani menjadi petanda kepuasan yang saya rasai, tetapi bagaimana pula tanda kepuasan sebagai seorang wanita?

INGIN TAHU
Selangor

Jawapan

AIR liur memang sesuai sebagai pelicin untuk melembapkan penghujung zakar sebelum penembusan ke faraj. Jarang air liur mengandungi kuman yang memudaratkan. Malah, didapati enzim protease dalam air liur mampu mencairkan air mani supaya sperma dapat bergerak dengan laju di kalangan lelaki yang mempunyai air mani pekat.

Bagaimanapun, mustahak untuk lelaki membersihkan mulut dengan memberus gigi supaya kuman yang terhinggap kepada anggota itu dapat dihapuskan sebelum beredar ke kamar tidur untuk berintim dengan isteri.

Mengenai kepuasan untuk isteri, hubungan intim adalah paling utama bagi wanita untuk memberahikan mereka. Selain sentuhan zakar ke klitoris, seks oral juga dapat membantu merangsangkan isteri apabila hujung lidah suami dapat disentuhkan kepada klitoris. Sentuhan terus menerus dengan jari ke klitoris mungkin menimbulkan rasa nyilu.

Namun, mustahak untuk wanita menumpukan minda kepada sentuhan dialaminya supaya dia dapat menikmati perasaan keseronokan yang berlaku akibat rangsangan pada anggota sulitnya. Apabila rangsangan itu membina, dia akan dapat mencapai kemuncak yang mana farajnya akan menyempit dan kemudian melega dengan cengkaman otot punggung dan pengeluaran peluh serta 'sexual flush' iaitu kemerahan pipi. Sekurang-kurangnya dia akan rasa satu perasaan yang sangat melegakan badan dan mindanya sehingga dia mudah lelap dan terus tidur.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan