Label

SERONOK MELAYANI SENDIRI SYAHWAT

Soalan

SAYA lelaki berumur 31 tahun dan belum berkahwin. Soalan pertama ialah hampir kebanyakan masa apabila kemaluan saya 'naik', ia hanya bertahan kurang daripada lima minit. Perkara ini berlaku jika saya berfantasi mengenai seks atau menonton filem lucah. Adakah tempoh lima minit ini tempoh normal dan apakah cara untuk bertahan lebih daripada itu?

Soalan kedua, saya melancap sekurang-kurangnya satu atau dua kali sehari untuk tempoh empat hingga lima kali seminggu. Adakah ini terlalu banyak? Soalan terakhir saya ialah, sejak kebelakangan ini apabila saya menahan diri daripada melancap selama enam hingga 10 hari dan apabila saya berfantasikan mengenai seks, air mani saya terpancut dengan sendiri. Mengapa ia berlaku?

MUTHU
KL

Jawapan

APABILA seseorang lelaki terangsang, sama ada ketika dia menonton video lucah atau berkhayal mengenai seks, sistem kawalan syahwatnya terangsang dan pengaliran darah ke anggota sulitnya menjadi lancar dengan kemasukan darah yang banyak sehingga dia mencapai ereksi.

Apabila rangsangan itu lega, ereksinya juga menurun, kecuali jika rangsangan itu kembali maka dia akan mencapai ereksi sekali lagi. Ini perubahan semula jadi dan bukan penyakit. Adalah perkara biasa untuk lelaki baligh mencapai ereksi secara spontan dan lebih lagi jika dia berkhayal mengenai seks. Apabila dia menyentuh anggota sulitnya untuk menyahut rangsangan itu, dia akan mencapai klimaks rangsangan dengan ejakulasi air mani.

Merangsang secara sendiri dikenali sebagai melancap. Jika melakukannya kerap, anda mudah letih kerana perbuatan ini menggunakan banyak tenaga. Bagaimanapun, jika selesa dan tidak berasa letih, seseorang itu boleh lakukannya mengikut cita rasanya.

Perkara biasa untuk lelaki yang terangsang mencapai klimaks mental, iaitu tidak perlu rangsang anggota sulitnya secara fizikal. Jika dia amalkan begini, dia mudah mencapai klimaks walaupun tidak menyentuh dirinya atau pasangannya kemudian hari. Ini tentu mengecewakan pasangannya. Jadi baik hentikan amalan merangsang secara mental.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan