Label

PENING KEPALA KETIKA SENGGAMA

Soalan

Setiap kali selepas ejakulasi ketika melakukan seks, tiba-tiba kepala saya menjadi pening yang amat sangat seperti kena migrain. Masalah ini terjadi baru-baru ini dan berulang beberapa kali. Sebelum ini tidak ada masalah walaupun saya boleh dikatakan kerap melakukan hubungan seks.

FARHAN
Kajang

Segelintir lelaki dan wanita mengalami pening kepala ketika hendak klimaks atau sedang klimaks manakala sesetengahnya selepas klimaks. Serangan kebiasaannya lebih kepada lelaki. Ini terbukti kadar serangan ke atas lelaki empat kali lebih tinggi daripada wanita.

Namun, apa yang penting ialah untuk memastikan pening kepala itu bukan suatu penyakit tetapi kesan klimaks. Adalah biasa untuk darah berjalan lancar ketika mengalami rangsangan seksual tetapi kadangkala kelancaran darah itu mengakibatkan perasaan tegang di kepala. Ia lebih dikenali sebagai pening kepala akibat tekanan.

Ketika klimaks, perjalanan darah memuncak dan ketika itu pening kepala boleh berlaku. Selepas klimaks tekanan darah akan menjadi rendah dan ini juga boleh mengakibatkan tekanan kepada otot kepala dan pening kepala.

Jika benar pening kepala itu akibat klimaks syahwat mungkin sebelum melakukan hubungan seksual, ubat yang dapat melegakan tekanan diambil.

Anda juga boleh mengambil pil tahan sakit kepala setengah jam sebelum bersetubuh jika sakit kepala ketika klimaks. Jika perkara ini kerap berlaku anda perlu jumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

1 ulasan:

  1. Sakit kepala selepas bersetubuh adalah disebabkan kehilangan nitrolite dalam badan. cara mencegah:
    1. Untuk jangkamasa pendek/terdekat, amalkan minum minuman isotonik yang tidak berkarbonat, seperti GATORADE/ DRIVE/100PLUS EDGE.
    2. Untuk jangkamasa sederhana, amalkan makan VITAMIN & MINERAL. boleh di dapati di farmasi.
    3. Untuk jangkamasa panjang, amalkan makanan buah dan sayuran. :-)

    BalasPadam