Label

BULU ROMA DI PANGKAL ZAKAR

Soalan

SAYA berusia 25 tahun dan sudah mendirikan rumah tangga. Masalah saya ialah zakar yang berbulu. Keadaan ini menyebabkan isteri saya kurang selesa kerana menimbulkan kesakitan pada alat sulitnya ketika melakukan hubungan seksual. Bagaimana cara untuk menyelesaikan masalah saya?

AKRAM
Perlis

Jawapan

Ada lelaki yang mempunyai bulu roma di sekitar kulit permulaan atau pangkal zakar. Ini berlaku secara semula jadi dan paling biasa berlaku kepada lelaki keturunan India, Pakistan dan Arab, walaupun ada juga kes di kalangan lelaki bangsa lain. Ada juga keadaan yang mana kulit bahagian tundun tertarik ketika ereksi boleh berlaku sehingga memenuhi setengah atau satu inci pangkal zakar dan menyebabkan pangkal zakar berbulu dan boleh memberi perasaan kurang selesa kepada pasangan perempuan ketika bersetubuh. Situasi ini mungkin berlaku apabila ketika berkhatan, kulit kulop zakar terpotong berlebihan sehingga kulit tundun tertarik ke pangkal zakar ketika ereksi.

Cara yang baik untuk mengelakkan keadaan tidak selesa itu ialah untuk lelaki berkenaan mencukur bulu roma setiap hari sambil menyapu krim pelembap supaya kulit tidak menggerutu. Cara lain seperti memotong kulit dan menampal kulit tanpa bulu roma boleh juga dilakukan, tetapi jika boleh dielakkan lagi baik kerana jenis kulit yang berbeza dan juga kemungkinan kerosakan urat saraf.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan