Label

PESAKIT KENCING MANIS BERONANI

Soalan

SAYA berusia 34 tahun dan belum berumah tangga. Sejak kebelakangan ini, saya selalu mengalami senak. Saya dapati buah zakar saya punyai benjolan pada uratnya dan apabila ditekan sakit senak akan bertambah. Saya akui untuk melepaskan tekanan seksual saya sekali sekala beronani dan dapati pancutan air mani saya sekarang semakin berkurangan. Adakah saya bermasalah varikosel kerana saya juga seorang pesakit kencing manis tahap II. Saya juga obesiti serta mempunyai 'varikos vein' di kaki kanan saya.

Insan Risau
Sepang

Jawapan

Lelaki yang menghidap penyakit kencing manis mengalami pelbagai cabaran kesihatan jika penyakitnya itu tidak dapat dikawal. Penyakit ini berlaku akibat kekurangan hormon insulin yang mustahak untuk metabolisma glukosa. Adakalanya penyakit ini berlaku kerana sel tidak respon atau sudah lali dengan hormon insulin (Diabetic Type II).

Jika ini berlaku terdapat beberapa herba yang dapat merangsangkan sel untuk berinteraksi dengan insulin dan secara langsung akan mengakibatkan glukosa rendah seketika. Namun, herba ini tidak dapat bertindak balas untuk jangka masa panjang dan kadangkala tidak berkesan.

Sehubungan itu, herba saja tidak mencukupi kerana ubat doktor juga perlu dimakan mengikut nasihat. Lelaki yang menghidap kencing manis dan kebetulan mempunyai badan yang obesiti (gemuk) akan dapati kesihatannya amat tertekan. Dia mudah letih dan lesu dan tahap rangsangannya juga tidak seperti muda dan amat menurun.

Ereksi mungkin tidak padat dan jika bersetubuh atau onani akan cepat klimaks dan air mani yang keluar pun tidak memancut tetapi meleleh kebanyakan kali. Buah zakar jika dipicit akan rasa senak dan benjolan yang terasa itu ialah sebahagian daripada buah zakar. Varikosel atau pembuluh darah yang berpintal itu biasa terasa di buah zakar kiri.

Jika buah zakar itu lembik kemungkinan kilang terencat. Ini hanya dapat dikenal pasti doktor manakala ujian air mani sekiranya sperma bermasalah. Anda boleh jumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan seksual anda dan jangan tunggu lama untuk berkahwin. Mungkin dengan pasangan, kehidupan anda lebih ceria.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

1 ulasan: