Label

BUAH ZAKAR YANG TIDAK SEIMBANG (SAKIT TUAN)

SEJAK kebelakangan ini saya banyak mengendalikan kes lelaki muda yang sangsi mengenai fungsi dan keadaan anggota kelamin mereka kononnya ereksi tidak padat dan air mani tidak pancut laju seperti ketika remaja.

Kebanyakannya mengeluh situasi ini berlaku selepas memberhentikan amalan onani dan kini anggota kelamin mengecil serta tidak seperti dulu. Sebenarnya apa berlaku ialah perubahan semula jadi dan bukan masalah besar.

Anggota kelamin lelaki mantap dalam peringkat perkembangannya ketika lelaki memasuki alam remaja. Tahap hormon lelaki, iaitu hormon testosteron meningkat secara ketara dan ketika itu tumbesaran anggota kelamin berlaku secara ketara dengan kemunculan ereksi spontan.

Anggota itu mudah teruja dan terangsang apabila disentuh, oleh itu lelaki yang seronok dengan fenomena itu mudah terikut dengan amalan mengurut untuk mencapai kepuasan dan kelegaan.

Apabila amalan onani kurang atau dihentikan, anggota itu tidak lagi bergelora kerana tiada rangsangan, oleh itu ia kelihatan lega dan 'kurang mantap'.

Jika anggota itu digunakan selalu setelah berkahwin, tentu ia berfungsi dengan mantap, anggota kelamin kelihatan segar dan kedua-dua buah zakar kelihatan seimbang.

Dalam keadaan biasa, buah zakar dalam kerandut tidak seimbang dan keadaan ini normal dan bukan petanda masalah kesihatan.

Kepercayaan kononnya buah zakar yang tidak seimbang petanda mati pucuk atau masalah penyakit itu kepercayaan mengarut yang diutarakan sesetengah tukang urut untuk menakutkan pelanggan.

Kos pemeriksaan di hospital atau klinik kerajaan tidak mahal. Pemeriksaan kesihatan ini dikenali sebagai pemeriksaan kesihatan praperkahwinan.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan