Label

SUAMI TIBA-TIBA KURANG BERNAFSU (SAKIT TUAN)

SEJAK akhir-akhir ini suami tiada nafsu untuk melakukan hubungan kelamin. Ia berlaku sejak saya kembali daripada berkursus di Hutan Belum, Gerik. Dia kata tiada nafsu untuk berasmara dan saya perlu menggodanya terlebih dulu. Pernah sekali ketika berasmara, tiba-tiba dia hilang konsentrasi dan apabila saya tanya, dia mengatakan pening.

LIA
Sepang

MATI PUCUK
boleh berlaku secara tiba-tiba walaupun lelaki itu tiada masalah.

Mati pucuk begini dikenali sebagai mati pucuk situasi.

Situasi ini berlaku secara tiba-tiba dan kerap berlaku apabila pasangan wanita mahukan seks intim. Keadaan sama juga boleh berlaku apabila isteri merancang seks pada waktu subur.

Bayangkan perasaan hampa isteri. Untuk lelaki, dia yang sepatutnya memulakan dan dia yang sepatutnya ‘menawan’ pasangan dan bukan sebaliknya.

Perkara ini boleh berlaku juga apabila si suami keletihan akibat onani. Jika bergantung kepada aktiviti onani setiap kali isteri ‘keluar’, suami sukar mencapai ereksi dan ejakulasi tanpa rangsangan visual dan mental.

Saya syorkan golongan suami jangan tonton video lucah, nanti hilang kehangatan syahwat dan sukar mahu beraksi dengan isteri. Selain itu, ada suami memang ada masalah mencapai atau mengekalkan ereksi.

Ini mungkin kesan amalan gaya hidup tidak sihat seperti merokok, minuman keras, tak bersenam dan obes.

Jika suami ada penyakit seperti tekanan darah tinggi atau peningkatan kolesterol dan kini memakan ubat, kemampuan mencapai ereksi menjadi tercabar dan kerap mengalami masalah seperti sukar mencapai ereksi padat atau mengekalkannya.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan