Label

HAID MERAH JAMBU LEBIH 7 HARI (SAKIT PUAN)

SAYA berusia 47 tahun dan mempunyai empat anak yang dilahirkan secara normal. Sejak akhir-akhir ini, selepas habis haid (minggu lalu), setiap hari saya didatangi haid melebihi tujuh hari.

Apa yang menjadi keraguan apabila darah haid berkenaan berwarna kuning, merah jambu serta coklat cair yang membuatkan saya mengenakan tuala wanita setiap hari kerana darah keluar terlalu banyak dalam masa sehari.

Apakah punca keadaan ini? Adakah ia mendatangkan risiko pada diri saya? Adakah darah itu petanda saya bakal menghadapi menopaus?

Zaitun,
Shah Alam, Selangor.

ANDA disarankan segera menjalani pemeriksaan pakar sakit puan. Masalah berkaitan haid dalam kumpulan usia anda boleh berpunca daripada beberapa sebab sama ada punca gangguan hormon, ketumbuhan biasa ataupun sebaliknya ketumbuhan berbahaya.

Anda mungkin perlu menjalani ujian atau prosedur tambahan untuk memastikan ia bukan disebabkan oleh ketumbuhan berbahaya.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan