Label

PELINCIR KURANGKAN KEKERINGAN (SAKIT PUAN)

SAYA berumur 24 tahun dan sudah berkahwin selama enam bulan. Pada awal perkahwinan hubungan kelamin saya dan suami normal, tapi selepas dua bulan, walaupun saya dalam keadaan terangsang, faraj saya kering.

Perkara ini berlanjutan sampai sekarang. Kadang-kadang selepas bersama, zakar suami berasa gatal-gatal dan melecet. Apakah punca keadaan sedemikian?

Pada masa sama, faraj saya sakit dan ruam di sekeliling faraj pula mengambil masa berminggu-minggu untuk hilang.

Risau,
Selangor.

BERKEMUNGKINAN rangsangan yang dialami belum mencukupi. Sukar untuk mengukur rangsangan seksual wanita berdasarkan perasaan saja.

Wanita tidak mengalami ereksi seperti lelaki. Keluar cecair pelincir dari faraj (oleh kelenjar bartholin yang terdapat berhampiran pintu faraj) adalah salah satu petanda wanita sedang mengalami rangsangan walaupun tanpa disedarinya.

Anda boleh menggunakan bantuan pelincir yang boleh didapati di kebanyakan farmasi. Ini dapat mengurangkan kekesatan pada faraj. Jika tidak, geselan zakar boleh mengakibatkan permukaan faraj mudah melecet dan mengalami jangkitan kelak. Anda juga akan terasa pedih atau pijar dan ini kemudiannya menurunkan keinginan anda untuk meneruskan hubungan seksual terbabit.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan