Label

MASALAH KETIKA HUBUNGAN INTIM (SAKIT PUAN)

SAYA seorang isteri berusia 26 tahun. Usia perkahwinan baru mencecah 10 bulan dan sehingga kini masih dara. Saya mempunyai masalah kurang air ketika bersama suami menyebabkan kami sukar melakukan hubungan suami isteri.

Setiap kali bersama, saya berasa sakit dan tidak selesa. Saya ingin meminta pendapat doktor cara mengatasi masalah ini supaya tidak berlarutan.

Ameena,
Selangor


Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

JIKA hubungan seks terhenti hanya disebabkan oleh masalah kekeringan, buat sementara waktu anda bolehlah menggunakan gel berasaskan air ataupun minyak bayi.

Perasaan takut dengan cerita mengenai kesakitan ketika hubungan seks penetratif pertama kali mungkin memberi kesan sehingga anda sukar mengalami rangsangan dan ini menyebabkan cecair pelincir tidak dihasilkan.

Setelah anda berjaya melakukan hubungan seks penetratif kelak dan kebimbangan itu hilang, barulah anda dapat menikmati hubungan seks dan cecair pelincir terhasil secara spontan. Lama-kelamaan, anda tidak lagi memerlukan bantuan gel pelincir terbabit.

Jika masih tidak berjaya, eloklah anda berdua mendapatkan bantuan profesional seperti pakar sakit puan bagi mengesahkan anda tidak mempunyai kelainan bentuk selaput dara dan juga mengesahkan hubungan seks penetrasi.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan