Label

SAKIT KETIKA BERDIRI (SAKIT TUAN)

SAYA sering mengalami rasa sakit dan senak di bahagian buah zakar. Kesakitan ini jika berlarutan boleh dirasai sehingga ke pinggang. Rasa sakit itu akan ketara apabila saya berdiri namun akan lega apabila saya baring terlentang.

Pada mulanya saya menyangka jika saya mempunyai inguinal hernia, namun tiada tanda-tanda benda asing berada dalam kantung zakar saya. Malah tiada bonjolan di abdomen saya. Sejak-sejak ini, saya kerap merasa sakit berbanding beberapa tahun yang lalu yang mana hanya dalam beberapa kali dalam setahun.

Kaer
Selangor

DALAM peringkat remaja, ketumbesaran buah zakar berlaku bersamaan perubahan fizikal yang lain yang ada kaitan dengan perkembangan pada peringkat akhil baligh.

Hormon testosterone dihasilkan buah zakar dengan tahap yang tinggi untuk menampung ketumbesaran otot, anggota kelamin, buah zakar, ketumbuhan bulu roma dan penghasilan sperma selain membuatkan lelaki remaja itu mudah teruja seksual.

Anda mengalami semua perubahan itu termasuk perasaan teruja seksual yang membuatkan anda mudah mencapai ereksi.

Dalam keadaan teruja seksual, perjalanan darah ke anggota kelamin anda meningkat, ini termasuk juga kedua-dua buah zakar anda dan ketika itu anda boleh rasa buah zakar anda ‘besar’ dan pembuluh darah kembang dan kerandut buah zakar memadat.

Semua perubahan ini sedikit sebanyak membuatkan anda rasa senak. Apabila anda melepaskan perasaan syahwat dengan onani, anda akan rasa lega dan selesa.

Bengkak buah zakar atau buah zakar yang ‘congested’ atau kembang akibat kemasukan darah yang banyak yang membuatkan anda terasa senak akan lega.

Kerandut yang padat itu pun juga lega. Secara tak langsung anda sudah mula membiasakan diri anda untuk melakukan onani setiap kali anda teruja seksual yang membuatkan anda rasa tidak selesa itu, untuk menjadi sedia kala.

Apabila anda hentikan perbuatan onani itu, anda mula rasa ‘congestion’ atau kebengkakan buah zakar anda kekal dan membuatkan anda rasa tidak selesa. Mahu atau tidak, anda terpaksa melegakan perasaan buah zakar tertekan itu melalui onani.

Sebenarnya, anda boleh tuam kedua-dua buah zakar anda dengan pek ais. ‘Congestion’ buah zakar akan lega dan anda tidak perlu memaksa diri melakukan onani semata-mata untuk kelegaan senak buah zakar.

Anda bukan seorang yang mengalami masalah ini. Ramai lelaki muda yang mengalami masalah yang sama dan mereka juga melakukan onani semata-mata untuk melegakan perasaan senak itu. Bukankah lebih baik melegakan buah zakar yang kembang hangat dengan ais.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan