Label

BAKAR 100 KALORI (SAKIT TUAN)

BUKAN seorang dua lelaki mengadu kepada saya mereka sering ‘tewas’ ketika bersama isteri. Kebanyakan mereka mengalami masalah cepat klimaks, gagal mengekalkan ereksi dan zakar sukar mahu mencapai ereksi. Ingin saya tekankan di sini, hubungan kelamin ialah aktiviti fizikal yang lasak.

Dengan hanya melakukan adegan pemanasan sahaja ia mampu membakar 100 kalori dan jika aktiviti itu diteruskan untuk satu tempoh yang panjang, sudah pasti ia memenatkan.

Jika teruja seks, degupan jantung meningkat dan tahap pernafasan juga meningkat. Malahan, semua otot badan akan bergerak dan berfungsi, semua ini memerlukan tenaga.

Pada awal perkahwinan, menjadi perkara biasa untuk kedua-dua pasangan muda beraksi dengan cergas. Tenaga yang didapati ialah daripada makanan yang ketika itu memang amat menyelerakan. Jadi tidak hairan jika pada awal perkahwinan semua sistem yang mengawal fungsi syahwat akan bergelora dan aktif.

Perlu diingat, ketika melakukan seks, pasangan tidak kira lelaki atau perempuan perlu dalam keadaan yang baik, sihat dan tidak tertekan.

Lumrah pada zaman ini, pasangan suami isteri akan bekerja. Jadi, ketika mahu melakukan hubungan seks pada waktu malam, mereka sering kali berada dalam keadaan penat.

Jika penat atau letih, ia akan mengganggu fungsi syahwat baik lelaki dan perempuan. Lelaki akan lebih cepat terasa kesannya apabila gagal mencapai ereksi atau tidak tahan lama. Tekanan atau ‘stress’ juga memainkan faktor penting dalam hubungan suami isteri.

Sudah pasti, dalam keadaan itu fungsi tubuh badan menjadi lemah atau kurang bertenaga. Jika anda memaksa diri untuk beraksi seksual dengan pasangan sudah tentunya sistem fizikal yang kurang aktif akibat kepenatan menunjukkan kelemahannya. Malah, tidak kurang juga lelaki yang gagal melakukan tusukan faraj kerana zakar gagal ereksi.

Tip daripada saya, elakkan beraksi selepas melakukan ibadah atau sebelum tidur. Anda perlu tahu kekuatan badan dan cara serta masa terbaik untuk bersama pasangan. Ini bukan saja untuk kaum lelaki namun ia akan memberikan keseronokan kepada isteri.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan