Label

JENIS, SAIZ BERBEZA (SAKIT TUAN)

SAYA menghadapi masalah zakar yang seakan-akan terkulai walaupun saya boleh melakukan ejakulasi. Saya ingin bertanya adakah ia tanda mati pucuk dan adakah sperma yang keluar itu kemungkinan tidak subur kerana bilangan yang sedikit?

Saya juga mudah untuk ejakulasi. Sebenarnya, saya melakukan kesilapan iaitu sering onani sejak di bangku sekolah menengah lagi. Sekarang saya berusia pertengahan 20-an. Kebimbangan ini mula timbul apabila saya akan melangsungkan perkahwinan tidak lama lagi.

Abdul
Melaka

SEBILANGAN lelaki mempunyai zakar yang jenis berjuntai, seakan-akan terkulai yang kemudiannya kelihatan besar ketika erek dan sebilangan lelaki yang lain pula mempunyai zakar jenis kecil dan kecut ketika tidak erek dan membesar dan memanjang ketika erek.

Anda mungkin daripada golongan lelaki yang mempunyai zakar yang berjuntai atau kelihatan terkulai. Ini bukan petanda mati pucuk atau apa-apa yang menandakan masalah. Anda masih muda dan mustahil mengalami masalah ereksi atau cepat klimaks kerana anda belum berkahwin lagi dan belum bersama dengan pasangan anda.

Kebanyakan lelaki yang pernah melakukan onani suatu ketika dahulu dan berhenti mendapati ereksi mereka mula meragam dan zakar mereka kelihatan kecil atau 'terkulai'. Ia kelihatan kecil dan tak bermaya kerana tidak dirangsang lagi. Tapi jika amalan onani itu diteruskan takut akan berlaku masalah lain pula.

Jadi apa yang anda lakukan itu, iaitu tidak lagi meneruskan amalan onani memang baik. Anda perlu yakin kepada kesihatan seksual anda.

Anda sihat dan mengalami ereksi pagi itu petanda yang fungsi zakar anda sempurna. Anda perlu amalkan gaya hidup sihat. Jaga makanan dan pastikan berat badan anda kekal ideal.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan