Label

3 TAHUN BELUM DIKURNIA ZURIAT (SAKIT PUAN)

SAYA sudah berkahwin hampir tiga tahun dan masih belum dikurniakan cahaya mata.

Saya mengalami masalah haid yang lewat sejak sebelum berkahwin lagi, paling lewat pun tidaklah sampai satu atau dua bulan.

Selepas berkahwin, haid saya bertambah lewat dan apabila saya membuat ujian air kencing, keputusannya negatif.

Pada masa sama, kadangkala keluar keputihan dan saya mengalami kegatalan. Apabila gatal saya hanya basuh dengan air suam. Apakah nasihat doktor?

Jue,
Perak.

TEMPOH
menunggu tiga tahun dan haid yang jarang-jarang kitarannya adalah dua petanda mungkin anda mempunyai masalah kesuburan. Anda sepatutnya sudah pergi berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan dan rawatan kesuburan.

Masalah keputihan tidak semestinya berkait dengan kesuburan. Lazimnya masalah keputihan dan kegatalan disebabkan oleh jangkitan kuman, ia mudah diubati cuma kadangkala ia berulang dan memerlukan rawatan ulangan.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan