Label

GATAL PADA FARAJ SETIAP BULAN (SAKIT PUAN)

SAYA berusia 18 tahun. Saya mengalami masalah gatal pada faraj hampir sebulan. Ini mengakibatkan bengkak pada luar faraj.

Selain itu, kegatalan terbabit turut merebak pada bahagian punggung saya dan saya menggaru kerana tidak tahan lantas ia menyebabkan bengkak yang amat teruk pada punggung saya.

Bagaimanakah cara untuk menghilangkan rasa gatal dan menghilangkan bengkak pada punggung dan luar faraj saya? Saya amat memerlukan bantuan doktor.

Mina,
Kuala Lumpur.

DENGAN keadaan anda kini, eloklah anda mendapatkan pemeriksaan pakar sakit puan. Jangkitan awal yang ringan mungkin kini sudah menjadi jangkitan kronik, malah mungkin sudah ada jangkitan lebih daripada satu kuman.

Dalam keadaan ini, doktor akan memberikan ubat antibiotik dan ubat antikulat am sementara menunggu keputusan ujian kultur kuman. Jika setakat memberikan ubat penahan gatal dan ubat bengkak saja, puncanya (kuman jangkitan) masih boleh terus merebak.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan