Label

PURA-PURA PUAS (SAKIT PUAN)

SEORANG wanita berusia 20-an dan baru setahun berkahwin mengadu tidak pernah kenal erti klimaks hingga terpaksa berpura-pura demi memuaskan suami. Apa yang berlaku sebenarnya?

Tindak balas rangsangan seksual wanita tidak sama dengan lelaki dan berbeza juga antara sesama wanita.

Jika wanita yang menghayati rangsangan seksual tidak sampai ke kemuncak rangsangan, dia tidak rasa apa-apa perubahan kepada dirinya, menyebabkan dia berlakon atau berpura-pura seperti wanita yang mencapai klimaks, mengikut kefahamannya.

Mengikut kajian rambang yang pernah dilakukan di negara membangun, 25 peratus (%) wanita berpura-pura mencapai klimaks dan saya pasti bilangan wanita Malaysia mungkin lebih daripada itu dan perlakuan itu bukan luar biasa!

Secara semula jadi, apabila wanita mengalami rangsangan seksual, anggota kelaminnya bergelora dan bahagian yang sensitif kepada sentuhan seperti bibir besar, bibir kecil, klitoris dan bahagian antara bibir kecil atau ‘vestibule’ (semua ini dikenali sebagai ‘vulva’) dan bahagian atas faraj (yang mengandungi G-spot) turut terangsang apabila tersentuh.

Apabila sentuhan itu sangat merangsangkan, wanita itu sampai ke kemuncak rangsangan, yang mana bahagian pembukaan faraj mencengkam, bahagian dalam faraj mengembang dan serviks menurun di penghujung faraj dan bergetar.

Proses ini berlaku sekelip mata dan jika wanita itu berkehendakkan rangsangan diteruskan, dia akan mencapai klimaks sama untuk beberapa kali atau ia terhenti dengan keadaan wanita itu rasa puas.

Ada kalanya rangsangan G-spot membawa kepada ejakulasi untuk wanita itu dan ia mungkin keluar secara pancutan atau meleleh.

Jika wanita itu mencengkam otot lantai pelvis (otot kemut) ketika dia berasa seperti hendak kencing (sebenarnya perasaan awal klimaks), ejakulasi tidak berlaku atau cecair pekat keluar secara meleleh.

Mungkin untuk peringkat permulaan, anda perlu kenali anggota kelamin anda. Ketahui mengenai klitoris, bibir kecil dan besar, vestibule, pembukaan faraj dan bahagian antara lubang kencing dengan lubang najis (bahagian yang dikenali sebagai perinium).

Sentuh dan ketahui perasaan yang dirasai supaya anda dapat mengenali perasaan yang memberahikan supaya dapat memberi tumpuan kepada perasaan itu apabila dirangsang oleh pasangan ketika bersetubuh supaya mudah mencapai klimaks.

Jika anda rasa geli untuk menyentuh anggota kelamin atau rasa anggota kelamin anda hodoh atau pelik untuk menyentuhnya, anda tidak dapat menghayati keseronokan dan keghairahan menyentuh anggota seksual itu kerana perasaan negatif itu.

Apabila anda mula mengenali anggota kelamin, vulva dan selesa dengan sentuhan yang dilakukan, anggota itu menjadi sensitif kepada sentuhan dan mudah berinteraksi ketika bersetubuh dengan pasangan.

Apabila anda mula menghayati ‘vulva consciousness’, anda boleh beri tumpuan kepada sentuhan yang diberi pasangan anda kepada bahagian itu dan memandu pasangan untuk meningkatkan rangsangan melalui dayungan dan geselan, mudah anda mencapai klimaks.

Sebilangan besar wanita mendapati posisi wanita di atas lebih memberangsangkan dan memudahkan mencapai klimaks kerana dia memandu gerakan yang merangsang anggota kelamin yang sensitif.

Ini sedikit tips untuk mempunyai vulva yang sensitif dan segar supaya mudah mencapai klimaks:

Sememangnya vulva wanita sangat sensitif dan bertindak balas kepada sentuhan. Lakukan sentuhan pada vulva anda setiap kali selesai mandi dengan menggunakan krim pelembap sesuai.

Saya syorkan anda gunakan krim yang dirumus khusus untuk kesegaran dan keintiman anggota sulit wanita yang mengandungi beberapa herba dan membantu meningkatkan sensitiviti dan kesegaran, selain melembutkan dan melindungi anggota itu daripada kuman, kulat dan virus.

Krim perapi vulva yang mempunyai aroma feminin ala ketimuran ini dapat meningkatkan perasaan dan tindak balas rangsangan jika dipakai setiap kali selepas mandi atau membersihkan vulva.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan