Label

TERJUNTAI TIADA MASALAH (SAKIT TUAN)

Saya menghadapi masalah zakar seperti terkulai walaupun boleh melakukan pancutan. Adakah ia tanda mati pucuk atau sperma yang keluar kemungkinan tidak subur kerana bilangannya sedikit?

Saya juga mudah mengalami ejakulasi. Sebenarnya, saya sering beronani sejak sekolah menengah dan sekarang berumur pertengahan 20-an.

Kebimbangan saya mula timbul apabila saya akan melangsungkan perkahwinan tidak lama lagi. Saya bimbang jika membiarkan masalah ini, ia akan memberi kesan lebih buruk.

ABDUL
Selangor

Sebilangan lelaki mempunyai zakar yang berjuntai, seakan-akan terkulai yang kemudian kelihatan besar dan mendongak ketika erek. Sebilangan lagi pula mempunyai zakar jenis kecil dan kecut ketika tidak erek dan membesar dan memanjang ketika erek.

Anda mungkin golongan lelaki yang mempunyai zakar berjuntai atau kelihatan terkulai. Ini bukan petanda mati pucuk atau yang menandakan masalah.

Anda masih muda dan mustahil mengalami masalah ereksi atau cepat klimaks kerana anda belum berkahwin dan belum bersama pasangan.

Kebanyakan lelaki yang pernah melakukan onani mendapati ereksi mula meragam dan zakar kelihatan kecil atau ‘terkulai’ selepas menghentikan amalan itu. Ia kelihatan kecil dan tidak bermaya kerana tidak dirangsang.

Namun jika amalan onani diteruskan, bimbang berlaku masalah lain pula. Jadi langkah berhenti beronani memang baik.

Anda perlu yakin kepada kesihatan seksual anda. Anda sihat dan mengalami ereksi pagi adalah petanda yang fungsi zakar anda sempurna.

Anda perlu amalkan gaya hidup sihat. Jaga makanan dan pastikan berat badan anda terjaga. Jika anda merokok atau minum minuman keras, elok hentikan.

Anda perlu lakukan senaman berkala.

Semua itu menjadi bekalan mencapai kesihatan seksual mantap dan berdaya tahan apabila mendirikan rumah tangga.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan