Label

SALAH ANGGAPAN MENGENAI ONANI

Soalan

SAYA berusia 28 tahun dan bakal mendirikan rumah tangga. Masalahnya, lutut saya kerap sakit dan ramai memberitahu cecair di dalamnya kering mungkin disebabkan saya selalu melakukan onani sejak zaman sekolah menengah lagi.

Namun, sekarang saya sudah berhenti. Masalahnya ialah, bagaimana ingin mengembalikan keadaan lutut saya kepada keadaan normal.

Saya juga menghadapi masalah berat badan kerana orang cakap kalau kerap onani, selera makan bertambah.

Bagaimanapun, kini saya sukar menurunkan berat badan sekalipun sudah berhenti onani.

JOHN
Klang, Selangor

Sudah Bertunang? Ingin Berkahwin? Klik Disini!

Jawapan

BANYAK salah pendapat dan mitos berkaitan perbuatan onani. Antaranya, orang yang kerap onani tangannya menggerutu dan kadangkala berbulu kerana terkena air mani, mukanya pucat kerana kononnya setiap titik air mani sama seperti sesudu darah yang hilang.

Onani juga dikatakan boleh mengakibatkan air kepala lutut kurang, begitu juga air dalam badan dan tulang belakang, selain orang yang gemar onani mati pucuk lebih awal dan tua cepat.

Semua ini karut belaka! Maklumat karut itu masih dipercayai kebanyakan lelaki. Tidak dinafikan perbuatan onani mengakibatkan lelaki itu berasa letih kerana untuk sampai ke 'kemuncak', wujud aktiviti otot yang tinggi.

Air mani datang dari pundi Seminal, Cowpers dan Prostat dan bukan dihasil daripada darah. Sperma hanya lima peratus daripada air mani. Jika tidak onani, air mani terkeluar apabila pundi berkenaan kembang dan ini berlaku ketika dalam tidur (mimpi basah).

Amalan ini boleh membawa ketagihan dan sukar untuk berhenti, walaupun sudah berpasangan. Kadangkala amalan ini lebih seronok daripada hubungan seksual dan jika ini berlaku, hubungan keintiman seksual dengan pasangan menjadi kurang dan mengganggu silaturahim dengan pasangan. Sehubungan itu, penting untuk cuba mengelakkannya sebelum ia menjadi ketagih.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Rahsia Rumahtangga Bahagia! Klik Disini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan