Label

MENGGARU BOLEH UNDANG JANGKITAN KUMAN (SAKIT PUAN)

SAYA berumur 23 tahun dan masih bujang. Baru-baru ini saya dapati ada biji yang tumbuh di sekitar kemaluan saya dan ia menyakitkan.

Biji itu seperti biji yang digigit nyamuk. Ia membuatkan rasa gatal apabila bersentuhan dengan seluar dalam. Setiap kali saya mahu membuang air kencing, saya juga berasa sakit di bahagian faraj kerana biji itu juga tumbuh di bahagian bibir kemaluan saya. Semakin hari, semakin banyak pula biji berkenaan dan ini sangat membimbangkan saya.

Adakah biji itu sejenis jerawat? Adakah ia membahayakan bahagian kemaluan saya? Bagaimana saya boleh mengatasi masalah ini? Diharap puan doktor membantu saya.

Norisah,
Shah Alam, Selangor.

APA pun asal biji terbabit, berkemungkinan ia kini sudah dijangkiti kuman. Perbuatan menggaru atau geseran kulit boleh menyebabkan jangkitan kepada kawasan kulit berhampiran.

Anda dinasihatkan berjumpa pakar sakit puan untuk pemeriksaan kerana ciri-ciri biji berkenaan boleh memberi maklumat berguna mengenai jenis kuman yang menjangkitinya.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan