Label

KEGELIAN MELAMPAU (SAKIT TUAN)

SAYA berumur 42 tahun dan tiada masalah kesihatan. Namun, apabila bersama isteri, alat kelamin saya mengalami kegelian melampau walaupun baru berada dalam faraj untuk seketika. Saya tidak dapat merasai nikmat ketika bersama isteri kerana banyak kali terpaksa menghentikan dayungan disebabkan kegelian melampau.

Walaupun masalah ini sudah lama, ia bertambah teruk sejak enam bulan lalu kerana kerap berlaku pancutan awal. Saya betul-betul tertekan.

Fizi
Perak

SEMEMANGNYA penghujung zakar yang mengandungi banyak penghujung urat saraf dapat menerima rangsangan sentuhan dan tekanan apabila bahagian itu terdedah kepada alat sulit perempuan. Sensasi yang dialami itu boleh bergelora sehingga perasaan kegelian itu tidak dapat dikawal dan mencetuskan klimaks secara spontan.

Kawalan sensasi boleh menjadi lemah apabila umur meningkat. Jadi mereka yang biasa cepat klimaks akan dapati apabila umur semakin lanjut, daya kawalan lebih kukuh. Itu pun jika tidak mengalami masalah mati pucuk.

Ada kalanya tindak balas sensasi itu meningkat kerana masalah kesihatan seperti kencing manis yang secara langsung melemahkan daya kawalan ejakulasi atau memang daya kawalan sudah mula menurun kerana umur. Anda mendapati perkara ini menjadi ketara sejak kebelakangan ini mungkin berlaku kerana amalan gaya hidup yang tidak sihat. Merokok, obesiti, tekanan dan tidak bersenam antara faktor memberatkan masalah cepat klimaks itu.

Anda mungkin jenis yang meskipun cepat klimaks, masih boleh mengekalkan ereksi, tetapi fungsi ini sudah tiada lagi. Oleh itu dengan senaman kemut, anda akan dapat membina kembali kekuatan otot kemut dan boleh mengekalkan ereksi walaupun sudah klimaks.

Bagaimanapun, selepas mencuba pelbagai cara dan ia tidak juga dapat mengatasi masalah ini, saya syorkan anda berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan. Kini ada pelbagai ubat yang dapat bantu meningkatkan daya kawalan ereksi dan ejakulasi.

Ubat seperti Priligy (hanya boleh dibeli dari doktor) dapat menambah daya tahanan sensasi dan melewatkan ejakulasi. Jika ereksi anda tidak cukup mantap, ada ubat yang boleh memantapkan ereksi. Yang penting ialah berjumpa doktor.

Banyak lelaki menganggap cepat klimaks perkara biasa dan boleh mengatasinya dengan urutan atau memakan jamu dan tak perlu jumpa doktor.

Cepat klimaks adalah masalah kesihatan seksual dan perlu dikendalikan doktor dan bukan sekadar mencuba ubat atau urut dengan segala minyak atau gambir Sarawak. Jika tersalah makan ubat zakar rosak, alahan berlaku kepada kulit atau anggota kelamin isteri bengkak. Jumpa doktor untuk menangani masalah cepat klimaks. Jika ingin berjumpa saya sila kirim e-mel kepada dr_tambi@yahoo.com.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan