Label

BERI KESAN NEGATIF (SAKIT TUAN)

AMALAN menyapu krim atau minyak untuk perapian anggota kelamin bukan yang biasa untuk lelaki atau perempuan, lebih-lebih lagi kerana organ itu digunakan kerap untuk membuang najis. Jadi, berbanding krim atau minyak, ia lebih banyak dibasuh dan dicuci hanya menggunakan sabun.

Bagaimanapun, punca menggunakan krim dan minyak untuk mengurut dan membelai zakar bukan dengan tujuan perapian, tapi lebih kepada untuk membesarkan anggota itu dan untuk membuatkannya berfungsi dengan mantap.

Mengikut kefahaman mereka yang memperkenalkan konsep itu, kononnya anggota kelamin lelaki boleh dibesarkan dengan cara begini, maka mereka rumuskan pelbagai ramuan. Berikutan itu, berlaku perlumbaan pemasaran krim, gel dan minyak untuk memantapkan anggota kelamin lelaki.

Kebanyakan minyak, gel dan krim berkenaan tidak memberi kesan yang sepatutnya, kecuali membazir duit pembeli atau mendatangkan kesan negatif. Sebilangan formula krim, gel dan minyak yang digunakan memberi kesan negatif kepada kulit zakar dan juga mukosa penghujung zakar seperti alahan kulit, iaitu kulit kelihatan lebih gelap dan pucat dan menebal apabila bahan pengebas seperti gambir Sarawak, minyak cengkih atau biji dan kulit lada.

Lebih malang, semua minyak, gel dan krim terbabit tak pernah menjalani ujian klinikal atau dikaji untuk meneliti jika ia selamat digunakan pada kulit lembut anggota kelamin.

Saya terbabit secara langsung dengan satu daripada krim perapian anggota kelamin lelaki, 'Virile’, lebih kurang tujuh tahun lalu. Saya lakukan ujian klinikal dan menguruskan pengusaha krim berkenaan melakukan ujian ‘dermatological’ dan mendapati krim itu sesuai digunakan sebagai krim perapian anggota kelamin lelaki.

Malangnya, sikap tamak pengusaha dan pembekal krim berkenaan mengakibatkan ia tidak lagi dikeluarkan sejak empat tahun lalu. Syarikat yang mengusahakannya pun sudah berpecah. Jika krim itu masih ada di pasaran, ada kemungkinan ia dikilangkan secara haram. Jika digunakan mungkin boleh merosakkan kulit zakar.

Konsep perapian anggota kelamin bukan baru, malah pernah diilhamkan Imam An-Nawawi apabila beliau menyatakan bahawa anggota kelamin perlu digunakan jika mahu fungsinya mantap dan sebaliknya jika tidak digunakan.

Beliau menyarankan para sahabat melakukan urutan anggota kelamin dengan beberapa ramuan yang beliau sarankan ketika itu. Konsep perapian ialah penjagaan dan kawalan dan bukan penderaan atau kekasaran.

Dalam keadaan mengurut anggota kelamin secara lembut menggunakan bahan atau ramuan sesuai, ia dapat memindahkan ramuan yang berkualiti itu supaya meresap ke dalam tisu dalam zakar melalui sistem rangkaian limpatik, jalanan darah dan rangkaian urat saraf. Ini akan membuatkan tisu itu segar, aktif, berdaya tahan dan mantap. Apabila struktur zakar menjadi mantap, ia akan kelihatan besar dan segar. Itu sebenarnya konsep pembesaran zakar kerana fungsi tisu pengembang otot zakar yang aktif akan mengembang padat apabila ereksi berlaku.

Jadi, kepada sesiapa yang ingin membeli krim perapi termasuk Virile, saya cuma khuatir krim itu akan merosakkan tisu zakar anda. Jangan mudah percaya dengan pelbagai produk. Buat kajian terlebih dahulu sebelum menggunakannya.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan