Label

SAYA TAK PUAS (SAKIT TUAN)

SOALAN

SAYA berdepan masalah sukar mencapai klimaks walaupun zakar saya berlakunya ereksi. Kegagalan mencapai ejakulasi menjadikan saya tidak puas. Saya berusia 27 tahun dan sudah lima bulan berkahwin. Buat pengetahuan doktor, ketika bujang, saya sering onani.

AD,
Melaka

JAWAPAN

LELAKI dan wanita yang biasa dengan amalan onani mengikut cara mereka yang tersendiri akan mendapati mereka hanya mendapat kepuasan atau dapat mencapai klimaks melalui cara itu setelah berkahwin.

Mereka tidak mencapai klimaks setiap kali bersetubuh, menyebabkan mereka akan melakukan onani secara sembunyi untuk melepaskan perasaan syahwat mereka.

Ini tidak akan membantu hubungan silaturahim dengan pasangan.

Untuk lelaki yang mengalami masalah ini, sudah tentu dia tidak dapat menghamilkan pasangannya kerana tanpa ejakulasi, tiada air mani dan tiada sperma dalam faraj.

Namun, sebaliknya untuk wanita kerana mereka masih mampu hamil walaupun tidak mencapai klimaks dengan pasangan.

Masalah yang mereka berdua alami ialah masalah disfungsi seksual akibat amalan onani. Masalah ini juga dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’.

Anda kemungkinan mengalami masalah ini dan ia tiada kaitan dengan disfungsi erektil kerana anda mudah mendapat ereksi dan boleh melakukan hubungan seksual penetrasi dengan pasangan anda.

Cuma anda tidak dapat klimaks kerana keseronokan yang anda dapati daripada bersetubuh dengan pasangan tidak sama dengan cara yang anda dapati daripada amalan onani anda yang boleh mencetuskan klimaks dan ejakulasi.

Saya mencadangkan supaya anda merangsangkan anggota sulit setiap kali hendak bersetubuh dan ketika hampir ke ‘kemuncak’, anda boleh masukkan ereksi dalam faraj atau berdekatan faraj supaya air mani itu boleh masuk ke dalam faraj dan menyebabkan kehamilan.

Satu cara lagi yang anda boleh cuba ialah mengeluarkan air mani dalam bekas dan menyuntiknya ke dalam faraj isteri dengan mengunakan ‘picagari’ tanpa jarum.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan