Label

IMPAK KHAS BERASMARA (SAKIT TUAN)

SEORANG pembaca membangkitkan persoalan berhubung senaman Kegel. Menurut pembaca itu, kemutan demi kemutan yang dilakukan ketika ketegangan untuk memadatkan dan memberi impak khas akan lebih memberi rangsangan kepada zakar dan membuatkan air mani keluar tanpa dapat ditahan lagi.

Menurut lelaki itu, selepas berhenti berdayung, kepala zakarnya masih mengembang dengan sendirinya. Dan, apabila dayungan dilakukan semula, dorongan hanya dapat dilakukan di antara 10 ke 20 kali, baik dalam keadaan laju, perlahan, separuh atau tusukan penuh, sebelum pancutan.

Pembaca terbabit turut membangkitkan masalah kulit kulupnya yang tidak dijahit kerana bersunat secara kampung, menyebabkan zakarnya tidak selesa ketika kendur.

Sebenarnya, senaman Kegel khusus untuk memantapkan otot lantai pelvis atau otot kemut yang sering dikaitkan dengan wanita. Jika otot kemut kukuh, pembukaan faraj, usus besar dan lubang kencing menjadi kukuh.

Ia juga dapat mengawal pembukaan salur itu, selain mengawal pengeluaran najis dan kencing serta kemasukan ereksi lelaki dalam faraj.

Senaman ini secara kebetulan dapat membantu mengukuhkan benteng pangkal zakar yang terletak di bawah otot lantai pelvis atau otot kemut.

Jika otot kemut dicengkam ketika ereksi berlaku, ereksi menjadi kukuh, mengeras dan penghujung zakar mengembang.

Pangkal zakar menjadi lebih keras dan padat serta mudah menyalurkan ereksi ke dalam faraj ketika hendak melakukan seks penetratif.

Apabila tusukan dan dayungan zakar dilakukan dengan menggeselkan penghujung zakar ke dalam faraj, bahagian yang sensitif itu terangsang dan lelaki itu mudah mencapai ejakulasi.

Jika pangkal zakar saja yang menggesel pangkal faraj yang mana untuk lelaki pangkal zakar tidak sensitif, tapi pangkal faraj lebih sensitif (kedudukan G-Spot, tiga sentimeter dari pembukaan faraj di bahagian langit faraj) dan berdekatan klitoris, ereksi lelaki itu kekal walaupun wanita itu mudah mencapai klimaks.

Dayungan pangkal zakar ke pangkal faraj di bahagian langit faraj mengakibatkan rangsangan kepada kedua-dua bahagian anggota sulit wanita yang sensitif itu dan memudahkannya mencapai klimaks dan apabila lelaki itu hendak mencapai ejakulasi, baru dia mendayung secara menusuk penghujung ereksi untuk mendapat rangsangan yang memudahkan dia mencapai ejakulasi.

Sudah tentu jika dia hendak cepat klimaks dia boleh lakukan tusukan dengan mengemut sambil menusuk, seperti yang anda lakukan itu, semakin cepatlah klimaks.

Senaman kemut boleh dilakukan pada bila-bila masa, tetapi bukan ketika hendak bersetubuh. Ketika bersetubuh, kekuatan ereksi digunakan untuk mengawal ejakulasi.

Kulit penghujung anggota sulit lelaki yang terdedah itu kelihatan semacam ada biji putih mengelilinginya.

Itu normal, kulit penghujung kulup yang dipotong secara tradisional kelihatan renggang, seolah-olah tidak sihat.

Ini hanya gambaran kerana sebenarnya kulit itu berbentuk seperti itu dan tidak perlu diubah suai seperti dipotong dan dicantum kembali kerana ini boleh memendekkan kulit dan zakar kelihatan kecil ketika ereksi nanti.

Saya cadangkan anda teruskan senaman kemut dan jika hendak membelai anggota sulit dengan krim pelembap, pastikan anda guna krim pelembap dan perapi khusus untuk anggota sulit lelaki iaitu krim ‘virile’ untuk lelaki yang diuji secara klinikal dan didapati dapat memberi keyakinan dan kesegaran anggota yang sensitif itu.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan