Label

LELAKI TERTEKAN KURANG PENGALAMAN (SAKIT TUAN)

SOALAN

SAYA yakin ada masalah lemah syahwat, tetapi malu hendak berjumpa doktor. Ini mendatangkan kesan terhadap rumah tangga yang masih baru. Adakah masalah lemah syahwat dapat dirawat sepenuhnya? Berapakah kosnya? Di mana saya boleh membeli Viagra dan berapa harganya?

Ghouse,
Pulau Pinang

JAWAPAN

LELAKI yang tiada pengalaman bersetubuh tentu berasa tertekan ketika mahu melakukannya untuk kali pertama. Jika pasangannya juga berasa tertekan, pengalaman pertama mereka akan gagal apabila suami cuba menyalurkan ereksinya ke dalam faraj dan pada masa sama pasangan pula sentiasa mengelak.

Suami akan mendapati ereksinya yang ‘kukuh’ tadi tiba-tiba mengendur atau ejakulasi (pancutan air mani) berlaku tanpa kemasukan zakar dalam faraj.

Jika ini kerap berlaku, suami akan menyalahkan diri sendiri. Dia akan berasa seolah-olah dia mengalami masalah lemah tenaga batin atau mati pucuk.

Kadangkala zakarnya yang dalam keadaan ereksi dapat memasuki faraj, tetapi cepat sangat terpancut atau dapat masuk sedikit dan terus mengendur tanpa ejakulasi.

Kedua-dua situasi ini menandakan dia gagal dan lama kelamaan dia berasa was-was untuk melakukan hubungan seks dan langsung tidak mahu mencuba lagi kerana takut gagal. Maka ereksi tidak lagi berlaku apabila dia berdekatan isteri kerana dia beranggapan dia mati pucuk atau lemah tenaga batin!

Perlu diingatkan, kegagalan melakukan seks penetratif tidak bermakna lelaki itu mati pucuk. Dia dapat mencapai ereksi, tetapi tidak dapat menggunakannya untuk memasuki faraj.

Mungkin ereksinya tidak cukup padat atau ada halangan yang sukar diatasi, seperti isteri mengemut terlalu kuat sehingga pintu farajnya tertutup.

Jika dibiarkan, masalah tidak akan selesai. Pasangan berkenaan perlu berjumpa pakar dengan kos tidak tinggi dan hasil bimbingan dan tunjuk ajar, saya percaya keintiman akan menjadi lebih kukuh.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan