Label

10 KESILAPAN DILAKUKAN LELAKI DI TEMPAT TIDUR (SAKIT TUAN)

ADA yang membuat tanggapan, lelaki seumpama ketuhar gelombang mikro. Manakala wanita adalah periuk tekanan (slow cooker). Tanpa pengetahuan dan komunikasi, perbezaan yang ketara ini kadangkala menjadi punca perbalahan dan persengketaan. Siapakah yang patut dipersalahkan? Adakah lelaki kerana bersikap terlalu mendesak dan ingin segalanya selesai dalam tempoh lima minit? Ataupun wanita yang sering kali bersikap acuh tak acuh sewaktu ‘diminta’ menjalinkan hubungan intim? Tip di bawah ini barangkali mampu memberitahu kesilapan-kesilapan yang sering dilakukan kaum Adam dan memahami masalah yang dihadapi oleh golongan hawa.

1. Atmosfera yang tidak memberangsangkan

Anda tidak perlu menjadi seorang pereka hias dalaman. Tetapi ‘kerja’ anda akan menjadi lebih mudah sekiranya atmosfera adalah selesa dan cukup merangsangkan. Ia bermakna tiada baju kotor atau pinggan mangkuk yang bersepah di dapur. Untuk itu, pastikan keadaan rumah agak kemas, malapkan lampu, pasangkan muzik yang lembut dan hidangkan minuman.

2. Mengelakkan cumbu-cumbuan

Wanita kadangkala memerlukan ‘juadah pembuka hidangan’ sebelum menghadap menu utama. Sesuatu yang mudah seperti usapan menggoda, ciuman bernafsu atau berbisik di telinga diikuti dengan satu pandangan yang menusuk ke kalbu mampu memberikan perbezaan.

3. Bergerak terlalu pantas


Bersabar sewaktu di tempat tidur akan menyebabkan wanita lebih panas dan menjurus kepada pengalaman seksual yang hebat buat anda berdua. Jadi berlatihlah untuk bersabar dan bergembira dengan apa yang terhidang di depan mata. Percayalah, anda berdua akan berasa gembira.

4. Tidak mengendahkan bahasa tubuhnya

Wanita biasanya malu untuk memberitahu apa yang dikehendakinya di bilik tidur. Jadi cubalah untuk ‘membaca’ gerak balas terhadap sentuhan yang diberikan. Sekiranya, dia cuba berpaling apabila disentuh, ini bermakna anda agak kasar. Kalau sebaliknya, inilah masanya untuk memulakan pelayaran.

5. Mencuba banyak teknik pada satu-satu masa

Ramai wanita memiliki sikap yang gemarkan aktiviti yang mencabar dan sanggup mencuba taktik baru di tempat tidur, apabila mempercayai pasangan mereka. Bagaimanapun, anda tidak harus memaksanya melakukan pelbagai teknik yang baru satu-satu masa. Cubalah melakukannya secara perlahan-lahan dan mulakan dengan teknik yang mudah.

6. Tidak menghormatinya

Sebelum mengadakan hubungan intim, pastikan si dia melakukannya dengan penuh kerelaan. Selain itu, janganlah terlalu mendambakan pasangan, anda mampu menterjemah setiap fantasi yang anda bayangkan. Bantulah untuk memberikan respons yang tepat.

7. Bersikap terlalu dominan

Sikap suka mengarah akan menyebabkan hubungan seks menjadi punca tekanan dan tidak menyeronokkan. Apa kata cuba menyuarakan pendapat menggunakan bahasa yang lembut, berbicara dengan mata atau menggerakkan tubuhnya ke posisi yanglebih selesa. Pendekatan tersebut akan lebih membuahkan hasil.

8. Melupakan zon rangsangan pada tubuhnya

Tubuh wanita sebenarnya penuh dengan zon rangsangan yang tidak jelas kelihatan. Lain kali apabila ingin bersama, cubalah kucup bahagian tulang selangka (bahu bertemu leher), larikan jari anda di bahagian belakangnya, usap dan ciumlah pinggul atau geletek tapak kakinya. Aksi sebegini mencetuskan rasa berahi dengan cepat dan sudah pasti dia akan memberikan respons seperti diharapkan.

9. Beranggapan dia sudah puas

Hajat anda sudah tertunai. Tetapi ia tidak bermakna hajat pasangan anda sudah dipenuhi. Ingatlah ada orang lain selain anda. Sekurang-kurangnya cubalah untuk menggembirakannya. Begini sekiranya puas, dia pasti ingin tidur sebentar bersama anda.

10. Adegan selepas seks

Jangan terus tidur sebaik sahaja selesai mengadakan hubungan seks. Sekurang-kurangnya luangkan masa selama 30 minit untuk berbual atau bersenda gurau dengan pasangan anda. Jika berupaya melakukannya, anda adalah antara lelaki yang sememangnya mempunyai daya tarikan yang kuat terhadap wanita.

Dr Ismail Tambi
Pakar Kesihatan Reproduktif dan Seksual

(Sumber Internet)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan