Label

SAKIT SETIAP KALI TERANGSANG (SAKIT TUAN)

SEJAK remaja saya sering mengalami rasa sakit bercampur senak di bahagian buah zakar. Kesakitan ini jika berlarutan boleh dirasai sehingga ke pinggang. Sakit itu datang daripada buah zakar yang apabila disentuh atau terkena paha akan terasa sakit bercampur senak.

Rasa sakit amat ketara apabila saya berdiri. Apabila baring terlentang saya akan rasa lega. Pada mulanya saya menyangka jika saya mempunyai ‘Inguinal Hernia’ namun tiada tanda-tanda benda asing berada dalam kantung zakar saya. Malah tiada benjolan di abdomen saya.

Kebelakangan ini, saya kerap rasa sakit berbanding beberapa tahun lalu, yang hanya dalam beberapa kali dalam setahun. Rasa sakit akan menjadi ketara apabila saya terangsang seperti selepas berjumpa tunang. Saya sudah lama meninggalkan onani dan bertekad untuk tidak mengulangi tabiat itu. Minggu lalu, sekali lagi saya terpaksa menahan sakit ini untuk beberapa hari.

Saya cuba memeriksa buah zakar sendiri dan saya rasa seperti buah zakar dan saluran di sekelilingnya seakan-akan membengkak. Namun saya terpaksa melepaskan rasa sakit itu dengan beronani kerana terpaksa untuk melegakan kesakitan itu dan kemudian, rasa sakit itu hilang. Harap doktor dapat membantu.

Emi
Pulau Pinang

PADA peringkat remaja, tumbesaran buah zakar berlaku bersamaan perubahan fizikal yang lain yang ada kaitan dengan perkembangan yang berlaku pada peringkat akil baligh. Hormon testosterone dihasilkan buah zakar pada tahap yang tinggi untuk menampung tumbesaran otot, anggota kelamin, buah zakar, ketumbuhan bulu roma dan penghasilan sperma selain membuatkan lelaki remaja itu mudah teruja seksual.

Anda mengalami semua perubahan itu termasuk perasaan teruja seksual yang membuatkan anda mudah mencapai ereksi. Dalam keadaan teruja seksual, perjalanan darah ke anggota kelamin anda meningkat. Ini termasuk kedua-dua buah zakar anda dan ketika itu anda boleh rasa buah zakar anda ‘besar’ dan pembuluh darah kembang dan kerandut buah zakar menjadi padat. Semua perubahan ini sedikit sebanyak membuatkan anda rasa senak.

Apabila melepaskan perasaan syahwat anda itu dengan onani, anda akan rasa lega dan selesa. Kebengkakan buah zakar atau buah zakar yang ‘congested’ atau kembang akibat kemasukan darah yang banyak membuatkan anda terasa senak akan lega. Kerandut yang padat itu pun akan juga lega. Secara tidak langsung anda sudah mula membiasakan diri anda untuk melakukan onani setiap kali anda teruja seksual yang membuatkan anda rasa tidak selesa.

Apabila anda hentikan perbuatan onani itu, anda mula rasa kebengkakan buah zakar anda kekal dan membuatkan anda rasa tidak selesa dan mahu tak mahu anda terpaksa melegakannya melalui onani.

Memandangkan onani amalan amat dilarang agama dan boleh memberi masalah kesihatan, maka anda perlu menghindarkan onani.

Anda boleh tuamkan kedua-dua buah zakar anda itu dengan pek ais bagi melegakan tekanan dan salur darah. Jika mahu berhubung dengan saya sila e-mel kepada dr_tambi@yahoo.com.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan