Label

KURANG MAKAN KURANG NAFSU (SAKIT TUAN)

SAYA baru berkahwin dua bulan. Pada awal perkahwinan, nafsu saya sentiasa memuncak dan zakar sentiasa tegang secara normal untuk melakukan jimak. Begitupun, ketika bulan Ramadan dan sesudah melakukan mukadimah jimak, zakar yang tegang menjadi kendur sebelum dapat dimasukkan dalam faraj isteri.

Perkara ini terjadi selama beberapa hari dan ia amat membuatkan saya tertekan dan saya amat kasihankan isteri. Saya ingin meminta pandangan doktor kerana risau jika ia adalah penyakit kekal atau cuma simptom penyakit. Terima kasih.

Hamba
Kuala Lumpur

HUBUNGAN kelamin ialah suatu aktiviti fizikal yang lasak. Adegan pemanasan saja akan membakar 100 kalori dan jika aktiviti itu lama ia pasti memenatkan. Apa tidak, ketika teruja seks, degupan jantung meningkat, tahap pernafasan juga meningkat dan semua otot tubuh badan akan turut beraksi dan semua ini memerlukan tenaga.

Pada awal perkahwinan memang biasa untuk kedua-dua pasangan muda beraksi dengan cergas. Tenaga yang didapati ialah daripada makanan yang ketika itu memang amat menyelerakan. Kadangkala tidak kira berapa kali menjamu selera. Jadi tidak hairan jika pada awal perkahwinan semua sistem yang mengawal fungsi syahwat akan bergelora dan aktif.

Ketika bulan puasa pula, sukar untuk menjamu selera walaupun makanan begitu banyak. Ini kerana sistem penghadaman bergerak perlahan pada waktu siang kerana tidak makan dan ketika tidur pula sistem yang sama juga 'tidur'. Secara tidak langsung nafsu makan juga merudum dan ini termasuk juga nafsu seks!

Saya cadangkan anda lakukan seks sebaik bangun bersahur dan lakukan seks secara cepat, iaitu kurangkan pemanasan dan lebih kepada seks tusukan faraj.

Ketika itu badan sudah pulih dan tenaga kuat serta ereksi pagi akan lebih mudah tercapai. Elak beraksi selepas melakukan ibadah dan sebelum tidur. Insya-Allah, anda akan tahu kekuatan badan anda dan tahu cara dan masa terbaik untuk melakukan hubungan intim.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan