Label

TIADA BERASA APA-APA (SAKIT TUAN)

SAYA sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Sebelum ini saya seperti tidak dapat menahan nafsu seks dan hampir setiap hari melakukan hubungan dengan isteri tanpa masalah.

Namun masalah timbul selepas saya bekerja di tempat baru, menyebabkan nafsu saya berkurangan kerana tidak dapat berasa nikmat ketika pancutan berlaku.

Ketika bersama isteri, saya masih dapat menikmati hanya di bahagian zakar tetapi ketika pancutan saya tidak berasa apa-apa! Saya juga tidak terasa apa-apa bila air kencing sudah penuh. Saya ingin tahu mengapa boleh terjadi begini? Adakah kerana kerja saya yang memerlukan saya menunggang motosikal terlalu lama iaitu antara empat hingga lima jam setiap hari menyebabkan ia terjadi?

SUAMI BUNTU
Klang, Selangor

ANDA sudah pun menjelaskan sebab masalah perasaan kebas dan tiada rasa yang berlaku kepada anggota kelamin anda iaitu terpaksa menunggang motosikal terlalu lama.

Isu kebas di bahagian kelangkang dan kesudahannya kegagalan untuk mencapai ereksi atau menikmati rangsangan seksual yang membina seperti penghayatan orgasma yang anda alami itu biasa dikaitkan dengan amalan duduk di atas basikal atau motosikal.

Perkara ini bukan saja dialami lelaki, tetapi wanita juga boleh mengalaminya apabila mereka duduk lama di atas basikal atau motosikal atau duduk bertenggek di atas bahagian antara lubang najis dan anggota kelamin, bahagian yang dikenali sebagai 'perineum'.

Apabila bahagian perineum tertekan, perjalanan darah ke anggota kelamin lelaki dan juga perempuan tergendala, sama juga dengan tindak balas urat saraf yang juga terganggu apabila tertekan.

Dalam keadaan tertekan, anggota kelamin mengalami perasaan kebas, perjalanan darah terganggu dan mengakibatkan anggota kelamin tidak mudah mengembang ketika teruja dan kurang menghayati perasaan orgasma.

Semua simptom ini dikenali sebagai 'perineum'. Jadi apabila perjalanan darah dan urat saraf bahagian anggota kelamin tergendala, mereka yang menunggang motosikal atau basikal akan mengalami simptom perineum dan mengalami kegagalan untuk menikmati rangsangan pada anggota kelamin.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan