Label

RISAU AIR MANI SUAMI BERCAMPUR DARAH (SAKIT TUAN)

KETIKA melakukan hubungan, air mani suami akan keluar bersama-sama darah.

Kadangkala ia berwarna gelap seperti coklat. Apakah masalah yang mungkin berkaitan dengan keadaan ini?

RISAU SUAMI
Selangor

JARANG kandungan dalam faraj diteliti setelah selesai hubungan kelamin kecuali dalam keadaan tertentu seperti ketika membersihkan faraj dengan tisu atau kain dan ternampak perubahan kepada cecair yang keluar dari faraj.

Atau ketika isteri mencuci dan kelihatan perubahan warna cecair dari faraj selepas bersetubuh atau suami kelihatan bekas cecair campuran air mani dan cecair faraj melekit kepada zakar.

Bagaimana dan dari mana ia berlaku? Jika isteri datang haid atau mengalami pengeluaran tompok darah dari faraj, bermakna ia berpunca dari faraj atau pangkal rahim.

Sebaliknya jika suami meneliti air mani dengan cara mengeluarkannya di luar dan kelihatan bercampur darah, ia berpunca daripada suami.

Darah dalam air mani dikenali sebagai hematospermia. Darah itu boleh datang dari pundi prostat iaitu akibat daripada proses keradangan pundi berkenaan.

Semua ini boleh dikenal pasti oleh doktor dan rawatan sewajar akan diberi bagi mengatasi masalah itu.

Anda jangan khuatir. Anda sudah pun mengenal pasti yang darah bercampur air mani yang keluar dari faraj anda adalah daripada suami.

Anda perlu mengesyorkan pasangan anda berjumpa doktor pakar urologis atau andrologis untuk mengatasi masalah itu. Doktor akan membuat pemeriksaan dan memberi rawatan sewajar selepas mengenal pasti puncanya.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan