Label

KELUAR CECAIR PUTIH DARI ALAT KELAMIN (SAKIT TUAN)

SAYA melakukan hubungan seks dengan teman wanita tanpa menggunakan kondom.

Seminggu kemudian, saya mendapati lubang zakar saya mengeluarkan cecair putih seperti nanah dan semakin hari ia semakin banyak. Selain itu, zakar terasa pedih apabila kencing dan sakit apabila ereksi ketika hendak tidur.

JACK
Puchong, Selangor

ANDA mendedahkan gaya hidup orang muda yang mengamalkan seks bebas dan terdedah kepada risiko jangkitan penyakit kelamin. Perlu difahami, walaupun menggunakan kondom, anda juga berkemungkinan terkena jangkitan jika kondom itu koyak, terlucut atau bocor.

Selain jangkitan dari faraj, anda boleh mendapat jangkitan (jika pasangan pembawa jangkitan) dari mulut dan lubang najis jika melakukan seks atau menyental zakar melaluinya.

Pada masa sama, anda boleh mendapat jangkitan penyakit kelamin yang tiada ubat seperti HIV dan Hepatitis B. Sedikit sebanyak, anda mula berasa takut apabila mendapati salur kencing sakit seperti disula besi panas. Ini ialah kesan penyakit virus Chlamydia.

Oleh itu, anda perlu segera berjumpa doktor bagi mendapatkan rawatan. Jika tidak, saya khuatir jangkitan itu menular ke bahagian dalaman seperti salur sperma dan buah zakar, seterusnya boleh menyebabkan anda mandul.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan