Label

LECET PETANDA AWAL PRAKANSER KULIT (SAKIT TUAN)

SETIAP kali bersama isteri, kulit di bawah kepala zakar saya melecet sehingga terasa sakit dan pedih. Sepanjang enam tahun berkahwin, ini kali kedua berlaku tetapi ia berlarutan dua bulan, menyebabkan saya jarang berintiman dengan isteri.

NAS
Terengganu

KULIT sarung zakar membabitkan jenis licin, lembut, tidak menggerutu atau bersisik serta ada lapisan bawah dari jenis tisu pengembang. Biasanya, selepas kulit penutup penghujung zakar dibedah (berkhatan), cantuman kulit yang tidak rapat boleh menjadi nipis akibat tisu parutan.

Tisu jenis ini bukan berdaya tahan dan mudah menggerutu serta mengelupas. Oleh itu, tidak hairan jika anda mengalami masalah kulit melecet. Akibat keradangan (disebabkan kulit melecet), tentu anda merasa sakit dan pedih, terutama jika terkena air. Anda perlu menggunakan krim pelindung kulit bagi mengatasi masalah melecet.

Ia perlu untuk melembutkan kulit bermasalah. Jika hendak melakukan hubungan seks dengan isteri, anda boleh menggunakan jeli pelembap.

Saya syorkan anda berjumpa doktor kulit jika masalah ini berlarutan. Kadangkala ia boleh membawa sakit prakanser kulit jika menjadi kronik.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan