Label

RISAU KESAN KOPI, ROKOK (SAKIT TUAN)

DI pejabat ada mesin air kopi berjenama terkenal.

Apabila meminum kopi itu lalu menghisap sebatang rokok, saya merasakan dada saya berubah seperti buah dada wanita dan tiada masalah untuk ereksi. Apa perlu saya lakukan?

MARK
JB, Johor

KINI penjualan produk gaya hidup (life style) semakin banyak. Bagi yang mudah terpengaruh, mereka mendapati produk diamalkan itu memberi kesan diingini seperti kekuatan ereksi atau fizikal dan ini sebenarnya berlaku atas keyakinan kita.

Jadi, ia lebih memberi kesan pada aspek psikologi (minda) berbanding kesan sebenar. Mungkin sesuatu produk itu tidak berkesan langsung kerana kandungan herba terlalu sedikit.

Berbalik pada masalah anda yang merokok dan minum kopi jenama itu, kemudian perasan buah dada anda berubah seperti perempuan, ia seperti magis kerana boleh berlaku secara tiba-tiba. Mustahil ia boleh memberi kesan dengan cepat.

Jenama itu mengandungi kafein dan sedikit tongkat ali. Kedua-duanya mempunyai fungsi 'vasodilator' atau pelancar darah. Jika terasa buah dada anda membesar di samping berasa perasaan segar, itu mungkin kesan vasodilator.

Tambahan pula rokok yang mengandungi nikotin meningkatkan tahap 'neurotransmitter dopamine' yang merangsang minda, tidak hairan jika anda perasan apa yang anda lakukan itu membuatkan buah dada besar.

Jika anda tidak mahu perkara itu berlaku, hentikan semua amalan itu. Ia lebih sihat dan mungkin dapat membuatkan anda lebih selesa.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan