Label

SAKIT SELEPAS CUKUR (SAKIT TUAN)

SAYA lelaki berusia 25 tahun. Saya mendapati bulu pada bahagian zakar saya sangat lebat! Saya pernah mencukur bulu itu tetapi ia tumbuh dengan lebih lebat lagi, malah terasa sakit pada bahagian yang dicukur.

Jadi saya mengambil keputusan menggunakan krim pencukur jambang dan misai untuk mencukur bulu pada zakar saya. Adakah tindakan menggunakan krim pencukur jambang dan misai akan membahayakan zakar saya?

ZACK
Alor Setar, Kedah

JARANG bulu roma tumbuh di keseluruhan kulit alat sulit. Kalau ada pun hanya pada pangkal zakar dan ia tidak memberi apa-apa kesan negatif kepada pasangan ketika melakukan persetubuhan kerana bahagian itu tak masuk dalam alat sulit wanita ketika dayungan ereksi dilakukan suami.

Bagaimanapun, jika bulu roma itu dicukur dan kebetulan sudah mula tumbuh 'stubs' atau tumbuhan awal bulu roma yang terpacak, itu boleh mencucuk bahagian luar anggota kelamin pasangan wanita.

Lain pula jika bulu roma yang tumbuh mula panjang, ia menjadi lembut dan tidak tercacak dan tidak menyakitkan. Jadi lebih baik membuang bulu roma anggota kelamin bahagian pangkal alat kelamin daripada mencukur!

Jika masih mahu mencukur bulu roma, anda perlu lakukan secara kerap kerana tak mahu 'stubs' menjadi.

Untuk keselesaan mencukur bulu roma pangkal alat sulit atau keseluruhan anggota kelamin, anda boleh gunakan krim pencukur untuk melembutkan kulit dan bulu roma dan menyenangkan pergerakan pencukur.

Penggunaan krim pencukur tidak berbahaya kepada kulit alat kelamin, malah lebih selesa dan kulit jadi lembut dan tidak mudah radang, lebih-lebih lagi jika krim itu ada bahan pelembut dan bahan nyah radang.

Jika kulit lepas cukur radang, salur pundi apokrin (pundi yang menghasilkan pelembap kulit semula jadi) di kawasan itu akan terkandas dan pundi menjadi radang dan timbul sebagai 'jerawat'.

Pada kebiasaannya tidak berlaku jika krim pencukur digunakan. Jadi anda boleh gunakan krim pencukur untuk mencukur bulu roma anggota kelamin tanpa was-was.

(Sumber Harian Metro)

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan