Label

USAH BIAR MASALAH MELARAT (SAKIT TUAN)

Keadaan posisi zakar ketika dalam keadaan ereksi ialah mendongak ke atas dan bahagian penghujung melentur sedikit ke bawah seperti huruf ‘S’. Adakalanya bahagian belakang batang zakar boleh mendekati perut apabila ia menegak dengan padat.

Ini hanya berlaku apabila tusukan dilakukan dengan menusuk ke dalam faraj sambil mengemut dengan kuat. Maka bahagian atas pembukaan faraj akan rasa seperti terkoyak serta pembukaan lubang kencing pasangan wanita tertekan. Jadi cara yang terbaik ialah untuk menyalurkan ereksi dalam keadaan tegang, tapi mendayung dengan mengurangkan kemutan.

Apabila pasangan sudah mula selesa dengan keadaan zakar dan gerakkan yang dilakukan, lama kelamaan pasangan akan dapat menyesuaikan diri dengan keadaan zakar yang mendongak.

Keadaan posisi zakar akan berubah mengikut acuan faraj dan faraj mengikut acuan zakar! Terdapat situasi keadaan zakar mendongak secara ketara sehingga sukar untuk menyalurkan ereksi ke dalam faraj kerana bahagian penghujung zakar yang ereksi itu melengkung ke belakang dan menekan rapat bahagian perut.

Keadaan ini dikenali sebagai posisi ereksi melengkung ke atas atau ‘hyperextended’. Jika situasi ini terjadi, sukar untuk melakukan hubungan seks kerana kesukaran untuk menyalurkan hujung zakar ke dalam faraj.

Suatu ketika dulu, masalah ini dikendalikan dengan pembedahan bagi melonggarkan otot atau ligamen antara pangkal zakar ke atas tundun. Kini dengan alat rengangan otot dan ligamen zakar, seperti ‘andro-extender’ maka keadaan ini dapat dipulihkan dalam masa empat bulan.

Saya cadangkan anda atau sesiapa yang mempunyai posisi zakar luar biasa yang boleh dikatakan menyukarkan hubungan kelamin dengan pasangan, jangan biarkan keadaan itu begitu tanpa berbuat apa-apa.

Saya tidak mengesyorkan berjumpa dukun atau bomoh atau tukang urut atau sesiapa yang bukan pakar dalam bidang ini.

Jika tersalah rawat, ia akan menjadi kes berat. Jangan juga merawat secara sendiri dengan membeli alat regangan zakar tiruan atau tersalah saiz daripada mana-mana laman web. Ia hanya akan merugikan wang anda. Jika mahu berhubung saya sila hantarkan e-mel melalui dr_tambi@yahoo.com.

Dapatkan produk kesihatan untuk suami isteri di http://www.blogbioasli.com/dikme

Tiada ulasan:

Catat Ulasan